Jak nás v budoucnu ovlivní virtuální a augmentovaná realita? Ptali jsme se Leoše Kubíčka
Se spolumajitelem firmy Virtual Lab Leošem Kubíčkem jsme v dnešní CZECHárně přemýšleli nad budoucností reality, ve které žijeme. Jak nás ovlivní virtuální a augmentovaná realita? A nežijeme už vlastně v metaversu?
Jak se tvoří prezidentská kampaň? Ptali jsme se Martina Klča, guru komerčního marketingu
S guru komerčního marketingu Martinem Klčem jsme si v tomto dílu CZECHárny povídali o jeho expedici do oblasti marketingu politického. Jak se tvoří prezidentská kampaň a je prezidentský kandidát jen loutkou v rukou marketérů? A má nárok na soukromí, nebo se ohlášením kandidatury stává veřejným majetkem?
Zeptali jsme se Ondřeje Krátkého z Liftago, jak vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy v konkurenčním prostředí přepravy osob
Ondřej Krátký, CEO firmy Liftago poskytl v dnešním díle CZECHárny čtenářům a posluchačům insider look do světa mobility. Jak si ve vysoce konkurenčním prostředí přepravy osob dokázali vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy nejen mezi zákazníky, ale také mezi řidiči? Jak nás jako společnost ovlivní autonomní mobilita a jak se bude oblast mobility v budoucnu vyvíjet?
Microsoft zruší 10 000 pracovních míst
Propouštění se dotkne až 5 % globální pracovní síly Microsoftu a bude firmu stát 1,2 miliardy dolarů na odstupném a nákladech na reorganizaci.
Jak funguje český influencer marketing nám prozradil Peter Varga
V dnešním díle CZECHárny jsme přivítali zakladatele největší influencer platformy v Česku a na Slovensku, Lafluence, Petera Vargu. Co stálo za jejím vznikem, plánuje se její další růst, a jak podle Petera vypadá současnost a budoucnost influencer marketingu?
Jak funguje umělá inteligence ve světě účetnictví? Rozhovor s Karin Fuentesovou
Svět účetnictví nemusí zdaleka být nudný a zkostnatělý, zvlášť když do něj vstoupí umělá inteligence. Jak funguje taková umělá účetní? A v jaké fázi je proces digitalizace účetnictví u nás? O tom jsme si v dnešní CZECHárně povídali se zakladatelkou startupu Digitoo Karin Fuentesovou.
PF 2023
Vážení přátelé, děkujeme za vaši přízeň v letošním roce a přejeme vám do roku 2023 hodně zdraví, štěstí a úspěchů.
Rozhovor s Lukášem Pourem o budoucnosti cloudu
On-premise nebo cloudová úložiště dat? Jak se ke cloudu staví české společnosti a podle čeho se rozhodují, jestli migrovat? A jaká je budoucnost cloudu? O tom všem jsme si v dnešní CZECHárně povídali s Lukášem Pourem, Solution Architect a CTO firmy Trustsoft, která je jedním z největších partnerů cloudové technologie AWS.
„Nemonitorujeme jen sportovní výkon, ale díváme se, jaký vliv měl na organismus,“ říká Radim Šlachta
Původní akademickou kariéru opustil, aby vedl centrum sportovní a preventivní medicíny Agel Sport Clinic. K založení startupu mySASY došlo dle jeho vlastních slov proto, že získal pocit, že to, co mySASY je, by mohlo fungovat. S Radimem Šlachtou jsme si v dnešní CZECHárně povídali o tom, jak aplikace vznikla, jak se vyvíjí a jak je zajímavá i pro lidi mimo oblast vrcholového sportu.
Blíží se doba, kdy banky naše potřeby budou znát dříve než my sami? Ptali jsme se Jaroslava Bělky
V dnešní CZECHárně jsme přivítali Jaroslava Bělku, Data Executive Directora v ČSOB. Blíží se doba, kdy banky naše potřeby budou znát dříve než my sami? Jakou úlohu má v současném bankovnictví umělá inteligence? A budeme si někdy prohlížet nemovitosti ke koupi v Metaversu?
"Učitel naživo usiluje o modernizaci českého vzdělávání," říká Libor Pospíšil
V dnešním dílu CZECHárny jsme si o současném českém školství povídali s Liborem Pospíšilem z neziskové organizace Učitel naživo, která usiluje o modernizaci českého vzdělávání. Co považuje za stěžejní součást vzdělávacího systému a věří, že v budoucnu se budou žáci doma učit a úkoly dělat ve škole?
„Dvě třetiny kuřáků v sobě mají konflikt,“ Štěpán Michlíček, generální ředitel British American Tobacco ČR
O kontroverzním tématu tabákového průmyslu a jeho produktů jsme v dnešní CZECHárně diskutovali s generálním ředitelem British American Tobacco Czech Republic Štěpánem Michlíčkem. Jak se změnil tabákový průmysl během posledních dvou dekád? Co s ním udělala pandemie a jak se bude vyvíjet v budoucnu?
"Důležité je najít funkční a efektivní řešení," říká Markéta Pěchoučková, jedna z TOP 10 inovátorů Česka
Dnešní turbulentní doba s sebou přináší obrovské výzvy pro jednotlivce, společnosti a v návaznosti na to i pro státní správu. Jak ji vnímá jedna z oceněných v žebříčku Top 10 inovátorů Česka, Markéta Pěchoučková, v souvislosti se svým působením na oddělení projektů sociálních inovací MPSV? Jak se inovace uplatňují v sociálních projektech státní správy a jak jsou nebo nejsou úspěšné? To se...
„To, co mě nejvíc vystihuje, jsou lidé, technologie a byznys,“ říká Marv Shamma, podnikatel v technologiích, který založil Future Ready School
Hostem dnešní CZECHárny byl Marv Shamma – podnikatel v technologických oborech, který se postupně propracoval až k rozhodnutí založit základní školu. Jak jeho životní postoje ovlivnila dětská zkušenost s válečným konfliktem, jak vnímá český vzdělávací systém a v čem se od něj liší jeho koncept Future Ready School?
„Obchodní design začne s porozuměním zákazníkovi a jeho problémům,“ říká Nik Page, expert na User Experience a Product Design
Do dnešní CZECHárny přijal pozvání Nik Page: rodilý Čech, který legálně emigroval do Spojených Států a před dvaceti lety se vrátil jako expert na v Čechách tehdy málo známé koncepty User Experience a Product Design. Co považuje za základní předpoklad úspěšné spolupráce s klientem a jaký vliv podle něj budou technologie na chování člověka mít?
„Podporujeme volnost lidí, což jim dává obrovskou flexibilitu,“ říká Jakub Kadlubiec, Head of Engineering v Pipedrive
Do dnešního dílu CZECHárny přijal pozvání Jakub Kadlubiec, Head of Engineering v Pipedrive, poskytovateli CRM řešení navrženého prodejci pro prodejce. Jak se vyrovnával s přerodem z vývojáře do leadera, jaká je vize Pipedrive a co považuje za svůj největší profesní neúspěch?
„Vstoupili jsme do světa velkého rozvoje business intelligence,“ říká Filip Doušek
Datový analytik, spisovatel a filozof Filip Doušek přijal pozvání do dalšího dílu CZECHárny, aby se s námi podělil o svůj pohled na současný svět, ve kterém žijeme. Co je jeho životním tématem, jeho vášní a v čem vidí zásadní impulzy pro společenskou změnu v následujících letech?
Jakub Stupka učí podnikatele, jak správně na chytrý, fungující a navíc zelený E-mail marketing
Spoluzakladatel a COO marketingové platformy Ecomail.cz je zároveň propagátorem eco-friendly životního stylu, chytrých řešení nejen v životě, ale také v podnikání. Prostřednictvím své platformy už osm let učí podnikatele, jak správně na chytrý a fungující e-mail marketing. Jak vidí budoucnost e-mailové komunikace, a jakým směrem bude Ecomail v budoucnu kráčet?
Kdy začneme na českých chodnících potkávat autonomní robůtky? Zeptali jsme se Jana Sedláčka
V sedmnáctém díle CZECHárny jsme přivítali spoluzakladatele startupu Vanilla Robotics, vizionáře a nadšeného propagátora autonomie Jana Sedláčka. Jak se český startup dokázal prosadit na poli autonomních robotů během pouhého roku své existence? Co je teď v oboru jeho největší výzvou a kdy se Na Příkopech budeme kromě Segwayů a Rekol vyhýbat ještě autonomním robotům?
Elon Musk spekuluje o uložení veškeré lidské DNA do databáze
Na začátku roku 2000 oznámili vědci z projektu Human Genome Project průlom: sekvenovali kompletní lidský referenční genom, včetně všech tří miliard písmen DNA, což byl v té době vědecký počin přirovnávaný k přistání astronautů na Měsíci.
Trendy nebo buzzwordy? Jak číst články o trendech v marketingu a neztratit se
Na internetu najdeme velké množství článků, jejichž autoři se snaží shrnout a predikovat marketingové trendy pro daný rok. A my marketéři chceme držet prst na tepu doby, abychom trendy sledovali a využívali. Dnes se pokusím vysvětlit, proč to někdy není dobrý nápad. Tady je 7 důvodů, proč bychom podobné články měli číst opatrně a kriticky.
„Myslím, že čím dál tím víc všechno směřuje k outsourcingu a abstrakci,“ říká Petr Svoboda v nové Czechárně.
Zakladatel a CEO Stratoxu a CodeNOW Petr Svoboda si se mnou v dnešním dílu CZECHárny zavzpomínal na své podnikatelské začátky, zhodnotil, jak ovlivnily jeho přístup k byznysu dnes, a nastínil, kterým směrem chce své aktivity zaměřit v budoucnosti. Co oslovuje americké klienty, je demokracie smysluplný koncept a jakou cenu zaplatíme, pokud si nedáme pozor na manipulaci?
„Řídit velkou firmu a zároveň si uhlídat čas pro rodinu i pro sebe, je náročný a permanentní zápas,“ říká Daniel Abrahám
Na dotazy redakce 6D odpovídal majitel reklamní agentury EFFE Prague Daniel Abrahám.
O propojení Property a Technology s Maxem Verteletskyim, zakladatelem startupu Spaceti
Zakladatel úspěšného startupu, vizionář, jehož misí je změnit svět pomocí technologií. Jak se mu podařilo prorazit v zemi, jejímž jazykem nemluvil, proč se nesnaží udělat díru do světa ve velkých světových městech, a jak vnímá ruskou invazi do své domoviny? Do CZECHárny přijal pozvání Max Verteletskyi, CEO společnosti Spaceti.
Se Štěpánem Kopřivou o tom, jak umělá inteligence proniká do byznysu i do našich životů
Výzkumník, expert na umělou inteligenci, spoluzakladatel a CTO Blindspot Solutions Štěpán Kopřiva si se mnou v dnešním díle CZECHárny popovídal o tom, jak umělá inteligence proniká do světa byznysu i do našich životů. Jaké jsou v tomto oboru současné trendy a kde vidí etickou hranici využívání umělé inteligence?