CO JE TO 6D?
6D = 6 dimenzí světa 21. století
Přestěhovali jsme naši komunikaci, informace, vzdělání, hudbu, fotky, placení, zábavu atd. do světa internetu a obrazovek mobilů. Digitální revoluce je stejně velký civilizační přelom, jakým byla ta zemědělská a průmyslová.
Dematerializovaný
Digitální svět nás zbavil zátěže hmoty: tun knih, filmů, CD, bankovek, papírování, front, pochůzek...Vše můžeme mít teď a tady.
Demonetizovaný
Za nekonečný proud informací, zábavy, vzdělání, chytrých aplikací atd. nemusíme platit. Přístup k nim z nás udělal dolarové milionáře, pokud bychom vše, co máme v mobilu sečetli v cenách mizícího materiálního světa.
Demokratizovaný
Kdokoliv je na internetu, může konzumovat, na co si 99% planety nemohlo v minulosti ani pomyslet. Každý může tvořit a sdílet s celým světem svoje zprávy, komentáře, rady, názory, hudbu, recepty, obrázky, byt, jízdu autem, elektřinu ze solárních panelů atd.
Deceptivní
Největší inovace dlouho vypadají jako ne dost dobré či přímo bláznivé. Jsou po nějaký čas deceptivní, tedy klamavé. To vše do té doby, než ukáží svoji disruptivní sílu a změní náš svět.
Disruptivní
Digitální inovace způsobují zlom - disrupci - ve všech oborech. Robotizace, umělá inteligence, samořídící auta, chytré telefony atd. obracejí na ruby svět, jak jsme ho po desetiletí či staletí znali.
Pavel Kysilka
FOUNDER 6D
„České firmy v posledních 25 letech velmi dobře obstály ve světové konkurenci. Těm chytrým už ale došlo, že na dalších 25 úspěšných let můžou zapomenout, pokud neprojdou hlubokou transformací pro digitální věk. Ty nejlepší už ji dělají.“
Petr Beneš
CO-FOUNDER 6D
„Žijeme ve fascinující době. Fyzický svět prolnul s virtuálním. Komfort měníme za soukromí. Civilizační revoluce proměňuje svět byznysu i naše individuální životy, zvyky a hodnoty. Baví mě pomáhat firmám i jednotlivcům připravit se na technologické a společenské změny co jsou před námi.“
Ctirad Hemelík
AMBASADOR A PORADCE
„Dnešní doba je nejrychlejší v toku informací, a tím pádem i v možnostech. Firmy někdy inovují jen na papíře, často jim chybí kvalitní pracovníci, peníze nebo invence. A někdy jen postrádají vizi, a to je velká škoda, protože právě schopnost myslet jinak než ostatní je jedním ze základních pilířů úspěšné firmy. Naštěstí je u nás dost těch, kteří to už pochopili..“