Krátká, za 24 hodin mizející videa ve stylu Snapchatu byla na LinkedInu v rámci interního testování poprvé spuštěna v únoru roku 2020. Jedním z důvodů, proč se LinkedIn nyní rozhodl pro jejich ukončení, bylo zjištění, že uživatelé na jejich platformě mizející videa jednoduše nechtějí.
Chyba v úsudku
"Při vývoji našich Stories jsme vycházeli z předpokladu, že lidé nebudou chtít mít neformální videa trvale připojená ke svému profesnímu profilu, a že právě jejich omezená životnost sníží bariéry, které lidem můžou ve zveřejňování vlastního videoobsahu bránit," řekla Li. „Jenže se ukázalo, že právě na naší síti lidé chtějí vytvářet a zveřejňovat trvalá videa, která vypráví jejich profesní příběh osobnějším způsobem. Taková, která světu představí jak jejich osobnost, tak i odborné znalosti.”
Tento krok zrušení Stories společnosti LinkedIn pak navazuje na červencové zrušení služby Fleets, produktu podobného Stories, na sociální síti Twitter. Stejně jako LinkedIn i Twitter vypozoroval, že uživatelé na jejich síti nereagují na dočasná videa tak, jak si představovali. "Doufali jsme, že Fleets pomůžou většímu množství lidí, aby se cítili komfortněji a více se zapojili do konverzací," uvedl na blogu Twitteru Ilya Brown, jeho produktový viceprezident. ”Ale od doby, co jsme Fleets veřejnosti představili, jsme nezaznamenali takový nárůst počtu nových lidí, kteří by se zapojili do konverzací, v jaký jsme doufali,” dodal.
Všechno není pro všechny
Tato dvě ukončení by mohla mezi společnostmi z řad sociálních médií signalizovat ústup od trendu dočasných videí. Zároveň je však také vysoce nepravděpodobné, že by se svých Stories v dohledné době vzdaly společnosti jako je Snapchat nebo Instagram, kde se s úspěchem setkaly.
Řada platforem Stories zařadila poté, co viděla jejich úspěch právě na Instagramu, krátká videa po jejich úspěchu na TikToku a zvukové místnosti poté, co s nimi přišel ClubHouse. A ano, na tvorbě vlastních audiomístností v současnosti pracuje i LinkedIn.
Preventivní rozšiřování
Tato občas pro danou platformu ne úplně vhodná snaha o to, nezůstat za ostatními pozadu, je vcelku pochopitelná. Produktoví manažeři vidí v rozšířeních konkurence potenciální hrozbu, proto je raději sami začlení i do své platformy, aby jim publikum náhodou neuteklo jinam.
Jediné, co by však měli mít na paměti, je právě unikátnost jejich vlastního publika. A v tomto případě se Twitter ani LinkedIn podle nás nemuseli bát o to, že by jim třicátníci z řad profesionálů, potajmu utekli třeba na TikTok, koukat se kromě poskakujících náctiletých dětí třeba na to, jak někdo zamaskuje minci do chilli papričky, kterou následně schová do lilku... a tak dále.