Robot Pepper se v Mendip School v Somersetu účastní společenských aktivit, jejichž cílem je pomoci autistickým žákům s jejich adaptací ve škole. Děti se mohly během třítýdenního projektu obrátit o pomoc právě k robotovi, který byl k tomuto účelu vyroben.
Škola uvedla, že autističtí žáci na robotovi mohli trénovat sociální interakce s ostatními členy kolektivu. Laboratoř Bristol Robotics založená na univerzitě v západní Anglii pomohla vyvinout robotickou technologii pomocí poznatků žáků a učitelů. Šlo o to poskytnout dětem s autismem co nejlepší podmínky ke studiu a kontaktu s okolím.
Iian Conley, asistent ředitele v Mendip School, prohlásil: „Od té doby, co Pepper dorazil do školy, se hodně tancovalo a děti si také opravdu užily robotovo žertování. Děti, které by za normálních okolností nebyly v sociální interakci s ostatními, se nyní rozhodly komunikovat se svými vrstevníky. Je skvělé vidět žáky ochotné komunikovat s robotem ve chvílích, kdy by museli „bojovat“ s dospělými a dětmi, a vidět je, jak se otevírají k novým přátelstvím.“
Porucha autistického spektra je název pro řadu stavů, které ovlivňují způsob komunikace a interakce člověka s okolním světem, jakož i jeho zájmy a chování. Odhaduje se, že přibližně jeden ze 100 lidí ve Velké Británii je autista.
Profesor sociální robotiky Dr. Severin Lemaignan uvedl, že robot pracuje s autistickými dětmi podle jejich stavu. Použití robotů k podpoře autistických dětí není úplně nové.
„Přestože se předchozí výzkum zaměřil na výukové dovednosti dětí, naši autističtí účastníci nám řekli, že to není to, co skutečně potřebují. Náš přístup se místo toho zaměřuje na pohodu v kolektivu a interakce vedené mezi dětmi,“ uvedl Lemaignan.
Sociálně inteligentní roboti, jako je Pepper, stojí přibližně 20 000 liber, ale vědci a vedení školy věří, že by se v budoucnu mohly stát užitečnou investicí. Úplné výsledky studie budou zveřejněny později v průběhu roku.
Zdroj: https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-57622059