Autistickým dětem v Somersetu pomáhá inteligentní robot
Věda a výzkum
Foto: Shutterstock

Autistickým dětem v Somersetu pomáhá inteligentní robot

Robot pomáhá autistickým školákům s regulací jejich emocí ve třítýdenním výzkumném projektu.

05.07.21

Robot Pepper se v Mendip School v Somersetu účastní společenských aktivit, jejichž cílem je pomoci autistickým žákům s jejich adaptací ve škole. Děti se mohly během třítýdenního projektu obrátit o pomoc právě k robotovi, který byl k tomuto účelu vyroben.

Škola uvedla, že autističtí žáci na robotovi mohli trénovat sociální interakce s ostatními členy kolektivu. Laboratoř Bristol Robotics založená na univerzitě v západní Anglii pomohla vyvinout robotickou technologii pomocí poznatků žáků a učitelů. Šlo o to poskytnout dětem s autismem co nejlepší podmínky ke studiu a kontaktu s okolím.

Iian Conley, asistent ředitele v Mendip School, prohlásil: „Od té doby, co Pepper dorazil do školy, se hodně tancovalo a děti si také opravdu užily robotovo žertování. Děti, které by za normálních okolností nebyly v sociální interakci s ostatními, se nyní rozhodly komunikovat se svými vrstevníky. Je skvělé vidět žáky ochotné komunikovat s robotem ve chvílích, kdy by museli „bojovat“ s dospělými a dětmi, a vidět je, jak se otevírají k novým přátelstvím.“

Porucha autistického spektra je název pro řadu stavů, které ovlivňují způsob komunikace a interakce člověka s okolním světem, jakož i jeho zájmy a chování. Odhaduje se, že přibližně jeden ze 100 lidí ve Velké Británii je autista.

Profesor sociální robotiky Dr. Severin Lemaignan uvedl, že robot pracuje s autistickými dětmi podle jejich stavu. Použití robotů k podpoře autistických dětí není úplně nové.

„Přestože se předchozí výzkum zaměřil na výukové dovednosti dětí, naši autističtí účastníci nám řekli, že to není to, co skutečně potřebují. Náš přístup se místo toho zaměřuje na pohodu v kolektivu a interakce vedené mezi dětmi,“ uvedl Lemaignan.

Sociálně inteligentní roboti, jako je Pepper, stojí přibližně 20 000 liber, ale vědci a vedení školy věří, že by se v budoucnu mohly stát užitečnou investicí. Úplné výsledky studie budou zveřejněny později v průběhu roku.

 

Zdroj: https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-57622059 

 

 

Související

Umělá inteligence rozpoznává autistické vzorce řeči

Nová studie vedená vědci z Northwestern University analyzovala pomocí strojového učení řečové vzorce u dětí s autismem, hovořících anglicky a kantonským dialektem čínštiny. Bylo zjištěno, že tyto vzorce byly v angličtině a kantonštině shodné, což naznačuje, že by mohly být užitečným nástrojem pro...


Výchova etických hackerů v Čechách: ČVUT uspořádalo Letní školu Kybersoutěže

Analýza síťového provozu či malwaru anebo vyřešení zašifrovaného textu tvoří dominantní úlohy odborného programu, který pro ně připravili odborníci z pořádající FEL ČVUT ve spolupráci s dalšími státními a profesními organizacemi. Talentovaní studenti si při intenzivních aktivitách tříbí jak...


Vědci vypěstovali lidské buňky na robotických kostrách

Proč je pěstování lidských buněk na pohyblivé kostře tak důležité? Obvykle se tyto druhy buněk vyvíjí ve velmi statickém prostředí, jako jsou například tyto mozkové buňky pěstované v Petriho misce. Kvůli tomu však buňky nejsou nijak zvlášť uzpůsobeny k tomu, aby se ohýbaly a pohybovaly tak, jako...