Zomato chce doručovat jídlo do 10 minut
Technologie
Foto: Shutterstock

Zomato chce doručovat jídlo do 10 minut

Indický gigant zabývající se rozvozem jídla Zomato čelí na sociálních sítích smršti negativních reakcí kvůli plánům na zavedení nové služby nabízející dovoz jídla do deseti minut. Chystaná novinka podle kritiků zvyšuje bezpečnostní rizika pro doručovatele. 

23.03.22

Generální ředitel Zomata Deepinder Goyal uvedl, že služba „Zomato Instant“ se bude spoléhat na hustou síť takzvaných „finišovacích dep“, která budou nabízet bestsellerové položky z restaurací a budou používat sofistikovaný algoritmus predikce poptávky. 

„Nikdo na světě zatím nedodal teplé a čerstvé jídlo za méně než 10 minut,“ napsal zakladatel Zomata na LinkedIn a Twitter. „Chtěli jsme být první,“ dodal. Během několika hodin vyvolalo oznámení Zomata vlnu reakcí. Legislativci zpochybnili obchodní model, zatímco manažeři vyjádřili obavy o bezpečnost kurýrů na indických silnicích. Veřejnost na sociálních sítích naléhala na přehodnocení plánů. Argumentovala tím, že jídlo může počkat, protože i sanitkám v Indii trvá déle, než se dostanou k pacientům. Někteří na LinkedInu zpochybňovali samotnou potřebu takové služby. 

„Nechci jíst jídlo, které mi někdo přinesl a přitom byl ohrožen jeho život,“ napsal Gunjan Rastogi, analytik z indické firmy RSB Insights & Analytics. Karti P. Chidambaram, indický zákonodárce, tweetoval: „To je absurdní! Vyvine to nepřiměřený tlak na doručovací personál.“ 

Oznámení CEO Zomata přitom začínalo slovy: „Začneme vysvětlením... nevyvíjíme žádný nátlak na doručovací partnery.“ Poté, co se o tom nepodařilo veřejnost přesvědčit, zveřejnil Goyal v další tweet, ve kterém zdůraznil, že doručení bude bezpečné pro kurýry, kteří nebudou čelit žádným postihům. 

Startupy v indickém byznysu s doručováním jídla a potravin nasadily opravdu zběsilé tempo. Expandují zde Blinkit a Zepto, doručovatelé čelí tlaku na dodržování termínů, což často vede k překročení rychlosti.  Kritici tvrdí, že rizika jsou na indických silnicích příliš vysoká. I ve městech je většina silnic posetá výmoly a motoristé porušují základní pravidla. Světová banka uvádí, že Indie zaznamená na silnicích každé čtyři minuty úmrtí a každý rok zde při nehodách zemře kolem 150 000 lidí. 

Mezi komentujícími na sociálních sítích ovšem nebyly výjimečné ani opačné postoje. Mnoho lidí napsalo, že by dodání jídla do deseti minut uvítali.

 

ZDROJ

Související

Téměř půl milionu Čechů ohrožuje závislost na digitálních technologiích

závisNárodní monitorovací středisko pro drogy a závislosti dosud každoročně zpracovávalo zprávy o užívání nelegálních drog, alkoholu, tabáku a hazardních hrách. Letos se poprvé zaměřilo také na digitální závislost. Autoři odhadují, že jí čelí asi 253 tisíc českých mužů a 192 tisíc žen. Dohromady...


Čínské Weibo ukazuje polohu uživatelů, bojuje tím proti „špatnému chování“

Tento krok, oznámený na oficiálním účtu Weibo , získal přes 200 milionů zhlédnutí a byl široce diskutován, přičemž někteří uživatelé byli otřeseni snížením jejich online anonymity. „Zdá se, že každá IP adresa ti šeptá do ucha: Buď opatrný,“ okomentoval to uživatel Misty. Jiní naopak psali, že...


Indie přidala na seznam zakázaných aplikací dalších 54 položek

Od počátku politického napětí mezi Čínou a Indií v roce 2020 byl indický seznam zákazů , který původně obsahoval 59 čínských aplikací včetně TikToku, rozšířen na 321 aplikací. Indie se domnívá, že uživatelská data byla prostřednictvím aplikací odesílána na servery v Číně. Agentuře Reuters to řekl...