Generální ředitel Zomata Deepinder Goyal uvedl, že služba „Zomato Instant“ se bude spoléhat na hustou síť takzvaných „finišovacích dep“, která budou nabízet bestsellerové položky z restaurací a budou používat sofistikovaný algoritmus predikce poptávky.
„Nikdo na světě zatím nedodal teplé a čerstvé jídlo za méně než 10 minut,“ napsal zakladatel Zomata na LinkedIn a Twitter. „Chtěli jsme být první,“ dodal. Během několika hodin vyvolalo oznámení Zomata vlnu reakcí. Legislativci zpochybnili obchodní model, zatímco manažeři vyjádřili obavy o bezpečnost kurýrů na indických silnicích. Veřejnost na sociálních sítích naléhala na přehodnocení plánů. Argumentovala tím, že jídlo může počkat, protože i sanitkám v Indii trvá déle, než se dostanou k pacientům. Někteří na LinkedInu zpochybňovali samotnou potřebu takové služby.
„Nechci jíst jídlo, které mi někdo přinesl a přitom byl ohrožen jeho život,“ napsal Gunjan Rastogi, analytik z indické firmy RSB Insights & Analytics. Karti P. Chidambaram, indický zákonodárce, tweetoval: „To je absurdní! Vyvine to nepřiměřený tlak na doručovací personál.“
Oznámení CEO Zomata přitom začínalo slovy: „Začneme vysvětlením... nevyvíjíme žádný nátlak na doručovací partnery.“ Poté, co se o tom nepodařilo veřejnost přesvědčit, zveřejnil Goyal v další tweet, ve kterém zdůraznil, že doručení bude bezpečné pro kurýry, kteří nebudou čelit žádným postihům.
Startupy v indickém byznysu s doručováním jídla a potravin nasadily opravdu zběsilé tempo. Expandují zde Blinkit a Zepto, doručovatelé čelí tlaku na dodržování termínů, což často vede k překročení rychlosti. Kritici tvrdí, že rizika jsou na indických silnicích příliš vysoká. I ve městech je většina silnic posetá výmoly a motoristé porušují základní pravidla. Světová banka uvádí, že Indie zaznamená na silnicích každé čtyři minuty úmrtí a každý rok zde při nehodách zemře kolem 150 000 lidí.
Mezi komentujícími na sociálních sítích ovšem nebyly výjimečné ani opačné postoje. Mnoho lidí napsalo, že by dodání jídla do deseti minut uvítali.