V současné době existuje toto čtyřmístné letadlo pouze jako počítačová vizualizace a v podobě zmenšených modelů. Inženýři v českém Centru leteckého a kosmického výzkumu však usilovně pracují na tom, aby otestovali, jak by se skutečný letoun choval v různých, často extrémních, podmínkách. Například umístěním zmenšeného modelu vzhůru nohama do aerodynamického tunelu, který dokáže simulovat rychlost až 300 km/h, mohou zjistit, jak by ocas letadla směřující po větru ovlivnil jeho let.
Český projekt vzniká za podpory ministerstva průmyslu a využívá know-how zahraničních partnerů. Letadlo určené pro civilní i vojenské účely bude vyrobeno z lehkých uhlíkových a kompozitních materiálů a má být prakticky bezhlučné. Poháněno má být totiž elektromotorem – přesněji řečeno čtyřmi.
Přestože letadlo bude mít dolet až 300 kilometrů, je určeno především pro městskou dopravu. Díky tichým motorům nebude zvyšovat hlukovou zátěž a bude tak moci létat v centrech měst, například přímo mezi dvěma budovami.
Letadlo je také schopné vertikálního letu, vzletu a přistání – i když jednou z posledních problematických oblastí, na které vývojáři v současné době pracují, je složitý přechod z vertikálního do horizontálního letu. Zhruba 300kilowattové elektromotory jsou totiž umístěny v křídlech a tvoří většinu hmotnosti letadla, těžiště letadla se tak při tomto přechodu výrazně posouvá.
Ačkoliv je letoun stále ve fázi testování, první zkoušky s větším modelem již byly dokončeny. Pokud bude vše v pořádku, plánují inženýři z Centra leteckého výzkumu na jaře provést testy s prvním modelem v životní velikosti s rozpětím křídel přibližně patnáct metrů.