Nová baterie, která je zcela pevná, se bude snažit do roku 2028 nahradit lithium-iontovou baterii a bude dostatečně stabilní, aby se dala použít v kardiostimulátorech. Bude také přibližně o polovinu menší než současné modely baterií a plného nabití dosáhne za pouhých 15 minut.
Nové výrobní zařízení pro novou baterii
Společnost Nissan v dubnu 2022 rovněž představila prototyp výrobního zařízení pro tyto nové bateriové články, které chce podle tiskové zprávy firmy uvést na trh v roce 2028.
„Společnost Nissan je lídrem v oblasti elektrifikačních technologií díky široké škále výzkumných a vývojových aktivit, od výzkumu bateriových materiálů na molekulární úrovni až po vývoj bezpečných a vysoce výkonných elektrických vozidel. Naše iniciativy zahrnují dokonce i rozvoj měst, která využívají elektromobily jako skladovací baterie," řekl Kunio Nakaguro, výkonný viceprezident odpovědný za výzkum a vývoj.
„Poznatky získané z našich zkušeností podporují vývoj baterií se zcela pevným skupenstvím a nashromáždili jsme důležité elementární technologie. Do budoucna budou naše oddělení výzkumu a vývoje a výrobní oddělení i nadále spolupracovat na využití tohoto prototypového výrobního zařízení a na urychlení praktického využití pevných baterií."
Dlouhodobý plán vize účinnosti elektromobilů
Společnost Nissan vytvořila plán dlouhodobé vize nazvaný Nissan Ambition 2030, v němž si klade za cíl uvést do roku 2028 na trh elektromobily s plně polovodičovými bateriemi vyvinutými ve vlastní režii. Její pilotní výrobní linka v závodě v Jokohamě bude spuštěna již v roce 2024.
Konečným cílem je dostat elektromobily na stejnou cenovou úroveň jako vozidla s benzinovým pohonem snížením nákladů na zcela pevné baterie na 75 USD za kWh v roce 2028 a poté na 65 USD za kWh. Společnost Nissan plánuje přinést řadu výhod plně polovodičových baterií do široké škály segmentů vozidel, včetně pickupů, a zvýšit tak popularitu a konkurenceschopnost svých elektromobilů.