Toto oznámení může vzbudit naděje, že úředníci, kteří kdysi označili videohry jako „duševní opium“, mohou zmírnit přísná omezení her v zemi. Od srpna 2021 je totiž dětem v Číně zakázáno hrát více než tři hodiny týdně. Herní sektor byl také zasažen zmrazením oficiálních schvalování nových titulů.
Šlo o součást širšího zásahu čínských úřadů proti obrovskému technologickému sektoru země, který zahrnuje giganty jako Tencent, jednu z největších světových videoherních společností. Na reportu se podílel poskytovatel dat CNG, který dospěl k závěru, že 75 % mladých hráčů nyní hraje méně než tři hodiny týdně.
Čínské herní společnosti, včetně Tencentu, dosáhly prý „pozoruhodných výsledků“. Čínská vláda obviňuje rostoucí hráčskou závislost mezi mladými lidmi za rostoucí krátkozrakost, špatné soustředění, problémy s duševním zdravím a poruchy spánku.
Obavy o čas strávený u obrazovky zvýšily covidové lockdowny a přechod na online výuku. Po herních omezeních Douyin, čínská verze TikToku, zakázal osobám mladším 14 let používat platformu po dobu delší než 40 minut denně. Ale s příchodem zimy a dalším nárůstem případů covidu v zemi tráví děti více času doma, a někteří rodiče jim umožnili přístup ke svým účtům, aby je zabavili.
Hraní her se také stalo stále populárnějším mezi dospělými Číňany. Noviny China Daily informovaly o tom, že mnoho starších obyvatel pečovatelských domů začalo hrát online, „aby posílili svá pouta se svými vnoučaty“.
Experti na asijský herní trh Niko Partners uvedli, že za pozadím reportu byly klesající příjmy v Číně. Zakladatelka Lisa Cosmas Hansonová však prohlásila, že budoucnost vypadá pozitivněji, s „dynamikou v ekonomice, e-sportech, počítačových hrách a nadšením mezi více než 700 miliony čínských hráčů“. „S restartem schvalování her a úpravou předpisů pro mládež na místní úrovni vidíme, že se začíná vyvíjet pozitivnější výhled,“ dodala Hansonová.