Čína tvrdí, že vyřešila závislost mladých lidí na počítačových hrách
Technologie
Foto: Shutterstock

Čína tvrdí, že vyřešila závislost mladých lidí na počítačových hrách

Mladí lidé v Číně omezili svou závislost na videohrách, uvádí výbor China Game Industry Group Committee, přidružený k místnímu hernímu regulátorovi.

24.11.22

Toto oznámení může vzbudit naděje, že úředníci, kteří kdysi označili videohry jako „duševní opium“, mohou zmírnit přísná omezení her v zemi. Od srpna 2021 je totiž dětem v Číně zakázáno hrát více než tři hodiny týdně. Herní sektor byl také zasažen zmrazením oficiálních schvalování nových titulů.

Šlo o součást širšího zásahu čínských úřadů proti obrovskému technologickému sektoru země, který zahrnuje giganty jako Tencent, jednu z největších světových videoherních společností. Na reportu se podílel poskytovatel dat CNG, který dospěl k závěru, že 75 % mladých hráčů nyní hraje méně než tři hodiny týdně.

Čínské herní společnosti, včetně Tencentu, dosáhly prý „pozoruhodných výsledků“. Čínská vláda obviňuje rostoucí hráčskou závislost mezi mladými lidmi za rostoucí krátkozrakost, špatné soustředění, problémy s duševním zdravím a poruchy spánku.

Obavy o čas strávený u obrazovky zvýšily covidové lockdowny a přechod na online výuku. Po herních omezeních Douyin, čínská verze TikToku, zakázal osobám mladším 14 let používat platformu po dobu delší než 40 minut denně. Ale s příchodem zimy a dalším nárůstem případů covidu v zemi tráví děti více času doma, a někteří rodiče jim umožnili přístup ke svým účtům, aby je zabavili.

Hraní her se také stalo stále populárnějším mezi dospělými Číňany. Noviny China Daily informovaly o tom, že mnoho starších obyvatel pečovatelských domů začalo hrát online, „aby posílili svá pouta se svými vnoučaty“.

Experti na asijský herní trh Niko Partners uvedli, že za pozadím reportu byly klesající příjmy v Číně. Zakladatelka Lisa Cosmas Hansonová však prohlásila, že budoucnost vypadá pozitivněji, s „dynamikou v ekonomice, e-sportech, počítačových hrách a nadšením mezi více než 700 miliony čínských hráčů“. „S restartem schvalování her a úpravou předpisů pro mládež na místní úrovni vidíme, že se začíná vyvíjet pozitivnější výhled,“ dodala Hansonová.

 

ZDROJ

Související

Studio Boomer Games láká na simulátor českého buranství

Přeneste se na český venkov v roce 2000 ve hře Last Holiday, která letos vyjde na Steamu. Hra, kterou v posledních třech letech vyvíjelo začínající studio Boomer Games, se hrdě označuje za „simulátor buranství“ a nenechává nedotčený žádný stereotyp české vesnice. Last Holiday zve hráče, aby si...


TikTok označuje účty státních médií z více než 40 zemí, včetně českých

TikTok začal označovat média nějakým způsobem propojená se státem na více než 40 trzích, včetně USA, Kanady a velké části Evropy. Nejde o úplně nový projekt, protože už v roce 2022 se rozběhl pilotní program probíhající v Bělorusku, Rusku a na Ukrajině. Ve více než výbušném prostoru si tedy TikTok...


Už žádný režim „letadlo“. EU povolí hovory a data během letu

To by mohlo znamenat, že cestující již nebudou muset přepínat svůj telefon do režimu „letadlo“, i když podrobnosti o tom, jak bude novinka implementována, nejsou prozatím známy. Termín, do kterého mají členské státy EU zpřístupnit frekvenční pásma 5G pro letadla, je 30. června 2023. To znamená, že...