Čína tvrdí, že vyřešila závislost mladých lidí na počítačových hrách
Technologie
Foto: Shutterstock

Čína tvrdí, že vyřešila závislost mladých lidí na počítačových hrách

Mladí lidé v Číně omezili svou závislost na videohrách, uvádí výbor China Game Industry Group Committee, přidružený k místnímu hernímu regulátorovi.

24.11.22

Toto oznámení může vzbudit naděje, že úředníci, kteří kdysi označili videohry jako „duševní opium“, mohou zmírnit přísná omezení her v zemi. Od srpna 2021 je totiž dětem v Číně zakázáno hrát více než tři hodiny týdně. Herní sektor byl také zasažen zmrazením oficiálních schvalování nových titulů.

Šlo o součást širšího zásahu čínských úřadů proti obrovskému technologickému sektoru země, který zahrnuje giganty jako Tencent, jednu z největších světových videoherních společností. Na reportu se podílel poskytovatel dat CNG, který dospěl k závěru, že 75 % mladých hráčů nyní hraje méně než tři hodiny týdně.

Čínské herní společnosti, včetně Tencentu, dosáhly prý „pozoruhodných výsledků“. Čínská vláda obviňuje rostoucí hráčskou závislost mezi mladými lidmi za rostoucí krátkozrakost, špatné soustředění, problémy s duševním zdravím a poruchy spánku.

Obavy o čas strávený u obrazovky zvýšily covidové lockdowny a přechod na online výuku. Po herních omezeních Douyin, čínská verze TikToku, zakázal osobám mladším 14 let používat platformu po dobu delší než 40 minut denně. Ale s příchodem zimy a dalším nárůstem případů covidu v zemi tráví děti více času doma, a někteří rodiče jim umožnili přístup ke svým účtům, aby je zabavili.

Hraní her se také stalo stále populárnějším mezi dospělými Číňany. Noviny China Daily informovaly o tom, že mnoho starších obyvatel pečovatelských domů začalo hrát online, „aby posílili svá pouta se svými vnoučaty“.

Experti na asijský herní trh Niko Partners uvedli, že za pozadím reportu byly klesající příjmy v Číně. Zakladatelka Lisa Cosmas Hansonová však prohlásila, že budoucnost vypadá pozitivněji, s „dynamikou v ekonomice, e-sportech, počítačových hrách a nadšením mezi více než 700 miliony čínských hráčů“. „S restartem schvalování her a úpravou předpisů pro mládež na místní úrovni vidíme, že se začíná vyvíjet pozitivnější výhled,“ dodala Hansonová.

 

ZDROJ

Související

Čína předvádí dron, který kdekoli vypustí robopsa se zbraní

Záběry ve videu ukazují rozměrný dron typu oktokoptéry, který vysazuje svůj ozbrojený náklad na střechu v městské oblasti. Robopes pak ožívá a natahuje nohy. Zdá se, že robot nese upravenou poloautomatickou útočnou zbraň, která je od roku 1995 služební zbraní Lidové osvobozenecké armády a...


TikTok říká, že zaměstnanci v Číně mají přístup k uživatelským datům ve Spojeném království a EU

TikTok se dostal pod kontrolu úřadů po celém světě, včetně Spojeného království a USA, a to kvůli obavám, že by údaje uživatelů mohly být předány čínské vládě. Nedávno americké úřady dokonce vyzvaly k zákazu aplikace v Americe. Elaine Foxová, šéfová platformy pro ochranu soukromí pro Evropu, v...


Electronics Arts vydá tři Marvel hry, včetně Iron Mana

Hra Iron Man bude ztvárňovat originální příběh založený na osudech fiktivního miliardáře Tonyho Starka, kterého v populární filmové superhrdinské sérii ztvárnil hollywoodský herec Robert Downey Jr. Nové tituly budou dostupné na herních konzolích i PC. Uvedla to společnost EA a jde o součást...