TikTok začal označovat média nějakým způsobem propojená se státem na více než 40 trzích, včetně USA, Kanady a velké části Evropy. Nejde o úplně nový projekt, protože už v roce 2022 se rozběhl pilotní program probíhající v Bělorusku, Rusku a na Ukrajině. Ve více než výbušném prostoru si tedy TikTok vyzkoušel něco, co nyní nasazuje na další trhy, včetně toho českého.
TikTok uvedl, že jeho politikou je označovat účty, jejichž redakční výstup nebo rozhodovací proces podléhá kontrole nebo vlivu vlády daného státu. Tato politika bude prý později ještě rozšířena. Účty označené jako přidružené ke státu budou mít možnost odvolat se.
Tento krok přichází v době, kdy TikTok čelí rostoucí kontrole v USA, přičemž několik univerzit, států a federální vláda zvažuje nebo uzákoní zákaz aplikace na některých zařízeních.
Zde je úplný seznam zemí, na které se „politika státních médií“ TikToku nově vztahuje: Afghánistán, Arménie, Rakousko, Ázerbájdžán, Belgie, Bulharsko, Kanada, Čína, Chorvatsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Gruzie, Německo, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Japonsko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Malta, Mongolsko, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Kyperská republika, Moldavská republika, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Tádžikistán, Turkmenistán, Spojené království, Spojené státy americké a Uzbekistán.
V tiskové zprávě TikToku se mimo jiné píše: „Ve společnosti TikTok chceme naši komunitu vybavit kontextem a nástroji pro hodnocení obsahu na naší platformě. Štítky se například přidávají k videím s nepodloženým obsahem. Modrá fajfka na účtech pomáhá divákům pochopit, že majitel účtu je tím, za koho se vydává. V loňském roce jsme začali pilotně přidávat štítky k obsahu ze státem kontrolovaných médií, počínaje Ruskem, na Ukrajině a v Bělorusku. Dnes rozšiřujeme naši globální politiku a označení pro státní média, abychom divákům pomohli lépe porozumět zdrojům obsahu.“