Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /www/doc/www.6dhub.cz/www/templates/6dhub/html/com_k2/default/item.php on line 37
V Austrálii zpravodajská aplikace předskočila v App Storu Facebook
Technologie

V Austrálii zpravodajská aplikace předskočila v App Storu Facebook

10.05.21

Jan Handl, 01. 03. 21

Zpravodajská aplikace od společnosti Australia Broadcasting Company (ABC) ovládla žebříček nejstahovanějších aplikací pro iphonový operační systém iOS v Austrálii a předstihla tak i Facebook. Je to výsledek boje mezi Facebookem a nejen australskými médii.

Facebook zakázal, aby se na něm objevovaly zprávy z australských novin v reakci na zákon, který požaduje, aby sociální gigant za zprávy platil. Pokud se Australané skutečně přesunou k využívání přímých zpravodajských zdrojů jako je aplikace ABC, mohlo by to představovat obrovský pozitivní posun v konzumaci médií. Facebook je již dlouho sužován dezinformacemi, zdroje jako pak ABC zveřejňují ověřené a kvalitní informace.

Spory o to, zda by měl Facebook dostávat zaplaceno za zveřejňování zpravodajství mediálních domů, se rozhořely po celém světě a právě Austrálie se stává státem, který se domnívá, že se místní média bez Facebooku obejdou a přijal zákonné opatření, aby média dostávala za svůj obsah na Facebooku peníze. Reakce Facebooku vedoucí k nezveřejňování zpravodajského obsahu, jelikož by za něj musel platit, je do jisté míry pochopitelná.

Novinář Casey Newtown na Twitteru vyzdvihl fakt, že zpravodajské weby nemají funkci mizení příběhů po 24 hodinách, tak jak to dělá Facebook, informace jsou na nich zveřejňovány aktuálně a chronologicky. Podle něho jde ve věci poskytování informací veřejnosti o pozitivní posun vpřed. Aplikace ABC se drží na čele žebříčku stahovanosti i poté, co dobyla první místo. Krátce po tomto úspěchu byla druhá, tedy o sedm míst výše, než Facebook.

Facebook se postavil proti myšlence platit vydavatelům za zprávy, protože, jak napsal v příspěvku na blogu, obchodní zisk ze zpráv je minimální a zpravodajství tvořilo méně než 4 % obsahu. Facebook trvá na tom, že zatímco platforma jako Google, která se rozhodla platit za zpravodajské kanály a je nevratně spojena se zprávami, australští vydavatelé vykročili cestou bez Facebooku.

Podle mediálních odborníků jde o povzbudivé znamení, že Australané se zdají být ochotni opustit Facebook jako kurátora zpravodajství a důležité informace si hledají po vlastní ose. Vztah mezi sociální platformou a zpravodajskými službami se ukázal přinejlepším jako velmi chladný a konzumenti zpravodajství pak v důsledku toho budou číst zprávy jinde než na Facebooku a bez dohledu týmu lidí pracujícího pro Marka Zuckerberga. Podle posledních informací z Facebooku se sociální síť s australskou vládou dohodne a blokování zpravodajství v newsfeedech je jen dočasnou záležitostí -https://about.fb.com/news/2021/02/changes-to-sharing-and-viewing-news-on-facebook-in-australia/.

Tento článek je chráněn pomocí blockchainové služby Mytitle.

Související

Technologie budoucnosti přenáší do historie. Virtuální realita ukazuje hrůzy holocaustu

Režisérka a spoluautorka Miriam Cohenová, která pochází z Izraele, se ve svých sedmnácti letech nemohla z náboženských důvodů zúčastnit školního výletu do Polska. Její přátelé se vrátili se silným zážitkem. Měla tak pocit, že jí něco uniklo. Slíbila si proto, že se jednou na cestu vydá. Spolu se...


Lockdowny přinesly mnohonásobný nárůst sexuálního zneužívání dětí online

Nadace Internet Watch Foundation (IWF) uvádí, že její data ukazují, jak predátoři využili situace. Sociálních média naprala na ještě větší popularitě na začátku roku 2020, kdy vypukla pandemie. V loňském roce IWF zaznamenala více než 63 000 webových stránek zobrazujících děti v choulostivých...


Instagram a Facebook si nechají za ověření účtu platit

Meta Verified bude stát 11,99 $ měsíčně na webu nebo 14,99 $ pro uživatele iPhonů. Tato novinka začala nejdříve platit v Austrálii a na Novém Zélandu. Mark Zuckerberg, výkonný ředitel společnosti Meta, uvedl, že tento krok zlepší zabezpečení a autentičnost aplikací sociálních médií. Tento krok...