V čem je problém: Elektromobily stále setrvávají v deceptivním módu. Jejich rychlejšímu rozšíření stále brání zejmána nedostatečná kapacita autobaterií a řídká síť dobíjecích stanic.
Řešení: Tesla do roku 2012 vybudovala ve Spojených státech více než 5400 dobíjecích stanic podél dálnic, aby umožnila majitelům vozů Tesla cestovat i na dlouhé vzdálenosti. Kromě dálničních dobíječek vybudovala Tesla také více než 9000 míst určených pro nabíjení aut v restauracích a hotelích a dalších cílových destinacích. Do konce roku 2017 Tesla plánuje mít na celém světě více než 10 000 dálničních a 15 000 cílových nabíječek. V Severní Americe se zvýší výstavba o 150%. Jen v samotné Kalifornii bude vystavěno 1000 nových supernabíjecích stanic. Nyní probíhají výběry nejvhodnějších lokalit, většina nových stanic bude otevřena již před letní sezónou. Nejfrekventovanější místa budou disponovat až několika desítkami zařízení pro paralelní dobíjení.
Ruku v ruce s investicemi do elektromobilů investuje Tesla do produkce baterií a solárních panelů. Nejnovější solární panely Tesly lze bez problémů integrovat do systému baterií Tesla Powerwall a k dispozici budou již letos v létě. Do roku 2018 dosáhne Tesla Gigafactory plné výrobní kapacity a bude tak produkovat více lithium-iontových baterií než zbytek světa dohromady. To umožní majitelům Tesla napájení svých domů a vozidel solární energií, čímž výrazně sníží svoji uhlíkovou stopu.
Dopad: Další investice Tesly do infrastruktury potvrzují Muskovu víru v úspěch svých nejnovějších výrobků a také v to, že automobilový průmysl pokračuje v posunu směrem k elektrickým vozidlům. Plánem Tesly je změnit způsob, jakým přemýšlíme o energii. Odborníci se shodují, že Tesla je hlavním „disruptorem“ automobilového průmyslu a energetika bude dalším oborem, kde bude Muskova firma hrát obdobnou roli.
Originální článek