Získaná data pomohou vědcům lépe popsat, jaká pozitiva a negativa hraní online počítačových her přináší. Tým bude např. zkoumat, jaký mají hráči vztah ke svým herním postavám a co jim tento vztah přináší. Výsledky najdou praktické využití v boji proti stigmatizaci hraní her či při zkvalitňování diagnostiky a léčbě závislostí.
Výzkumníci z Masarykovy univerzity se pod vedením doc. Lukase Blinky věnují výzkumu volnočasového hraní počítačových her již dlouhodobě. Nyní cílí na dospělé hráče online a multiplayerových her. „Od roku 2021 sbíráme data pomocí dotazníků a hloubkových rozhovorů. Nyní probíhá druhá vlna sběru ze tří, poslední vlna se uskuteční za devět měsíců. Projekt bude končit v roce 2023,” uvedl vedoucí výzkumu doc. Mgr. Lukas Blinka, Ph.D. Hráči, kteří se chtějí výzkumu účastnit, tak mohou od 30. května učinit prostřednictvím následujícího odkazu na dotazník: https://bit.ly/czechgamers2n
Z předešlých výzkumů týmu vyplývá, že stejná doba strávená hraním her může v různých kontextech znamenat neškodnou vášeň i naznačovat závislost. Do hry přitom vstupuje řada faktorů, mezi jinými například míra pozornosti věnovaná ději na obrazovce nebo užívaní psychoaktivních látek. Tendence k závislosti je přitom mnohem méně častá, než by se mohlo z médií zdát.
Přesto, že se má v roce 2022 v diagnostických manuálech objevit nová oficiální diagnóza herní závislosti, odborná veřejnost se neshoduje na tom, do jaké míry je nadměrné hraní problematické. S obavou, že by se mohli dopustit patologizace běžné volnočasové aktivity, tak vědci sbírají komplexní informace o hráčích.