Amazon představí online nakupování podobné TikToku
Technologie
Foto: Shutterstock

Amazon představí online nakupování podobné TikToku

Amazon, největší online prodejce na světě, oznámil, že ve své aplikaci pro e-commerce uvede projekt podobný TikToku. Cílem je vzbudit nákupní choutky mezi mládeží.

12.12.22

Amazon doufá, že svou novinkou přiláká nové zákazníky prostřednictvím proudu fotografií a videí od jejich oblíbených influencerů. Tento krok přichází ve chvíli, když se celosvětově nákupní aktivita zákazníků zpomaluje v reakci na nejistou ekonomiku a vysokou inflaci, kterou svět nezaznamenal už celé desetiletí.

Tato funkce je také samozřejmě zaměřena na přilákání mladého publika, které reaguje na formáty, jako jsou krátká videa, popularizovaná TikTokem a Instagramem. Právě na sociálních sítích tohoto typu tráví mládež obrovské množství času, čehož chce Amazon využít ve svůj prospěch.

Uživatelé mohou ke zdroji sociálního nakupování přistupovat kliknutím na tlačítko nazývané „žárovka“ na spodní liště v aplikaci Amazonu. Tato funkce bude k dispozici vybraným uživatelům v USA už během prosince tohoto roku a v následujících měsících bude postupně zpřístupněna všem uživatelům v zemi. Amazon zatím neoznámil, zda vůbec, případně kdy se na novinku mohou těšit nakupující mimo území USA.

Otázkou je, zda se nový prodejní koncept Amazonu uchytí a přiláká mladé uživatele, kteří svůj oblíbený obsah zatím hledají na sociálních sítích, které jsou k tomu primárně určené.

Amazon také varoval, že jeho tržby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 by mohly klesnout pod očekávané hodnoty, které byly už tak hodně nízké. To, že se Amazonu moc nedaří, demonstruje také nedávné oznámení masivního propouštění, které se týká několika tisíc zaměstnanců z různých divizí. Ti budou propuštěni už začátkem roku 2023.

 

ZDROJ

Související