Honda, stejně jako její větší japonský rival Toyota, přechází na výrobu elektrických vozidel pomaleji než ostatní světoví výrobci automobilů. Investoři na Hondu tlačí, aby vyráběla auta, která neprodukují uhlíkové emise a jsou vybavena novějšími technologiemi, jako jsou například samořídící prvky.
Automobilka Honda, která nyní nabízí pouze jeden model elektroauta, uvedla, že do roku 2030 plánuje uvést na trh 30 modelů a vyrábět přibližně 2 miliony těchto aut ročně.
Do společného podniku na bázi joint venture, poprvé oznámeného v březnu a pojmenovaného Sony Honda Mobility, Honda přinese své odborné znalosti v oblasti vývoje a prodeje automobilů a Sony přidá své softwarové a technologické nástroje, uvedly společnosti ve společném prohlášení. Obě firmy, jak Honda, tak Sony, investují do společného podniku 5 miliard jenů (37,52 milionů dolarů).
Yasuhide Mizuno, vysoce postavený manažer Hondy, bude zastávat funkci generálního ředitele a Izumi Kawanishi, výkonný viceprezident společnosti Sony, bude prezidentem a provozním ředitelem společné firmy.
Honda, výrobce oblíbených modelů Accord a Civic, se potýká s nižšími maržemi, protože náklady na suroviny prudce vzrostly a celosvětová krize u dodavatelů čipů komplikuje výrobu.
Začátkem tohoto roku Honda uvedla, že s General Motors vyvine řadu levnějších elektromobilů, založených na nové společné platformě, a rozšíří plány General Motors na zahájení výroby dvou elektrických SUV pro Hondu od roku 2024.
Akcie Hondy a dalších japonských automobilek v pátek 17. června klesly o 3 až 5 %, jelikož světové akcie měly klesat kvůli obavám, že prudké zvýšení úrokových sazeb centrálními bankami uvrhne ekonomiku do recese.