„Sloni“ a Pendolina dostanou ETCS od francouzské firmy Alstom
Technologie
Foto: Shutterstock

„Sloni“ a Pendolina dostanou ETCS od francouzské firmy Alstom

Společnost ČD Telematika pověřila firmu Alstom dodávkou a instalací evropského vlakového zabezpečovacího systému (ETCS) pro sedm vysokorychlostních vozidel Pendolino a 66 vozidel City Elefant. Systém ETCS bude doplněn o národní funkce, které umožní provoz vlaků v České republice a na Slovensku. Informuje o tom server Rail Tech.

13.03.23

Sedm vysokorychlostních vlaků Pendolino, které provozují České dráhy, vyrábí právě Alstom. Nyní budou vybaveny nejnovějším systémem ETCS tohoto francouzského dodavatele – ETCS Level 2 Baseline 3. Elektrické dvoupodlažní vlaky, které budou rovněž vybaveny digitálním zabezpečovacím systémem, vyrobila Škoda Vagonka.

Systém ETCS Level 2 umožňuje nepřetržitou digitální rádiovou komunikaci (GSM-R) s vlakovými soupravami na základě detekce obsazení signalizačního bloku traťovým systémem. ČD Telematika je poskytovatelem v oblasti železničních technologií pro zabezpečení a komunikaci, jako je GSM-R, a v České republice provozuje vlastní optickou síť.

„ČD Telematika je jedním z lídrů v oblasti dovybavování hnacích vozidel evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Jsme opravdu rádi, že jsme spojili síly s předním dodavatelem ETCS, společností Alstom, při dovybavení dvou hlavních řad Českých drah, a to Pendolino 680 a řady 471 známé jako City Elefant,“ říká předseda představenstva společnosti ČD Telematika Jan Hobza.

Za inženýring jednotlivých zabezpečovacích systémů a dodávku palubního zařízení bude zodpovědný závod společnosti Alstom v belgickém městě Charleroi. Firma bude rovněž zajišťovat údržbu po dobu deseti let, včetně náhradních dílů a oprav.

ČD Telematika v současné době pracuje také na modernizaci třiceti vícesystémových elektrických lokomotiv řady 363.5 dopravce ČD Cargo.

První trať řízená ETCS

Správa železnic už v prosinci oznámila, že dokončila modernizaci úseku Olomouc – Uničov na trati z Olomouce do Šumperka, včetně instalace systému ETCS, který má od ledna řídit všechny jízdy vlaků na této frekventované regionální trati. Jde o první takovou trať v České republice. Uvedl to server International Railway Journal.

Vybavení této trasy představuje podle Správy železnic důležitý milník v národním programu zavádění systému ETCS. Česká republika totiž plánuje od 1. ledna 2025 na vybraných páteřních koridorech výhradní provoz v systému ETCS. Na tyto tratě tak už nebudou moci jezdit vozidla bez palubních jednotek ETCS.

 

ZDROJ

Související

Správa železnic bude využívat digitální mapy založené na technologii Hexagonu

Hexagon je světovým lídrem v oblasti řešení digitální reality. Kombinuje senzorové, softwarové a autonomní technologie. Pořízením přesných geodetických měření a digitalizací informací o majetku a infrastruktuře může Správa železnic jakožto provozovatel získat přesné informace o železniční síti a...


Správa železnic bude využívat digitální mapy založené na technologii Hexagonu

Hexagon je světovým lídrem v oblasti řešení digitální reality. Kombinuje senzorové, softwarové a autonomní technologie. Pořízením přesných geodetických měření a digitalizací informací o majetku a infrastruktuře může Správa železnic jakožto provozovatel získat přesné informace o železniční síti a...


Pražané mohou dobíjet své elektromobily z chytrých lamp

Aby instalace nezacláněly na chodnících, jsou elektrické nabíječky zabudovány do vybraných městských lamp. Jde o černé skříňky s kabely a piktogramy vysvětlujícími to, jak stanici používat. Většina stanic umožňuje nabíjení dvou vozidel najednou. Až do konce roku mohou Pražané nabíjet svá auta...