Společnost Pony.ai uvedla, že je prvním provozovatelem autonomních automobilů v zemi, která tak učinila. Start-up získal licenci na provoz 100 vozidel bez řidiče ve městě Kuang-čou, loni také získal souhlas se spuštěním placených služeb robotaxi bez řidiče v Pekingu, a od té doby začal nabízet své služby zákazníkům.
V Pekingu jsou ovšem podle mluvčího společnosti zkušební jízdy nabízeny v mnohem menší průmyslové zóně. Podle prohlášení společnosti začnou robotaxíky v Kuang-čou účtovat jízdné na celých 800 km čtverečních. Cestující mohou taxíky volat a platit za jízdy pomocí vlastní aplikace Pony.ai.
Pony.ai zpočátku nasadí tyto vozy s bezpečnostními ovladači, ale očekává, že je odstraní v krátkém až středně dlouhém časovém rámci. Oznámení přichází v době, kdy řada start-upů nalévá miliardy dolarů do autonomních technologií s cílem stát se leadery trhu na poli mobility budoucnosti.
Pony.ai působí ve Spojených státech a v Číně, svou technologii bez řidiče testuje na veřejných komunikacích v kalifornských městech Fremont a Milpitas a také v čínských městech Kuang-čou a Peking.
V Číně se snaží prorazit mnoho místních podobně zaměřených start-upů. V posledních měsících získaly oficiální souhlas se zkušebním provozem pro službu robotaxi v šanghajské čtvrti Ťia-ting společnost Momenta a automobilka SAIC. Jde o krok, který následoval podobný projekt kroku v Kuang-čou pod patronátem Nissanu a služby Weride. Start-up AutoX podporovaný Alibabou v Šen-čenu také testuje robotická auta hlídaná pro jistotu řidičem ve vysoce přetížené městské oblasti s velkým provozem chodců a mopedů.