Vodíkové kolo LAVO bylo navrženo tak, aby lidstvo posunulo zase o krok blíže k bezemisní společnosti. V době, kdy se kola jako dopravní prostředky stávají v přeplněných městech normou, překonává LAVO nevýhody elektrických jízdních kol tím, že ke svému pohybu využívá vodík a obejde se bez šestikolových elektrických baterií.
Technologie LAVO System
Tuto technologii vyvinuli přední australští výzkumníci z Univerzity v Novém Jižním Walesu, kteří si kladli za cíl poskytnout komplexnější, univerzálnější a udržitelnější řešení pro skladování energie než jaká jsou v současnosti na trhu k dispozici.
LAVO System je údajně první a jediný technologický systém skladování vodíkové energie na světě, který je určen pro každodenní použití v domácnostech i podnicích a jak uvádí výrobce - je ihned připraven ke komerčnímu využití.
Poháněno vodou a sluncem
Kolo LAVO je vybaveno malými vodíkovými nádržemi o váze 1,2 kg, které shromažďují vodík z vody a v kombinaci se solární energií jej pak používají k pohonu kola. Stručně řečeno, tento patentovaný systém na skladování energie přeměňuje elektřinu ze solárních panelů pomocí elektrolyzéru, který rozděluje vodu na její vodíkové a kyslíkové složky a poté ji přenáší do skladovacího systému obsahujícího kovovou slitinu sloužící k výrobě vodíku.
Nabito za 10 minut, dojezd 150 km
Kolo se plně nabije během zhruba deseti minut a má dojezdovou vzdálenost přibližně 150 km. Ve srovnání s konkurencí tak má tato technologie trojnásobnou kapacitu baterie a více než dvakrát delší životnost, což představuje značnou přidanou hodnotu produktu a významnou konkurenční výhodu.
LAVO je vyrobeno z odlehčených materiálů a je snadno přenosné. Jeho konstrukce zároveň obsahuje řadu modulárních prvků, což by do budoucna mohlo usnadnit jeho opravy nebo modernizaci. Právě díky těmto vlastnostem je dokonale přizpůsobivé a dokáže snadno proměnit svou ergonomickou konstrukci a změnit se z městského kola na kolo přepravní, snadno použitelné v malých podnicích.
Pokud vše půjde podle plánu, LAVO System by měl být připraven k instalaci již letos. Jím poháněné kolo by se zároveň dle autorů mělo zařadit do klubu inovativních designů jízdních kol, která dávají staré klasice nový směr.