Vedení města už podepsalo smlouvu s výrobcem Škoda Transportation o pronájmu jeho nejnovějšího vodíkového autobusu Škoda H'City. Společnost v rámci projektu nasazuje autobus na linku 170 spojující Jižní město a Barrandov, a to na dobu dvou let.
Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) v tiskové zprávě tento zkušební provoz ocenil. S tím, že jde o důležitý krok k zajištění udržitelné městské mobility. Uvedl zároveň, že v současné době se na veřejnou dopravu při pohybu po městě spoléhá přibližně polovina obyvatel hlavního města.
Vodíkový autobus má dojezd přibližně 350 kilometrů. To je třikrát více než u elektrobusu, který potřebuje během pracovního dne několikrát doplnit palivo. Navíc doplnění paliva vodíkem trvá jen deset minut, zatímco elektrickému autobusu zabere několik hodin, než se jeho baterie plně nabije.
Přestože autobus na vodíkový pohon bude bezemisní a udržitelný, jeho provoz bude nákladný. Pražský dopravní podnik odhaduje, že vůz ročně najede přibližně padesát tisíc kilometrů. Předpokládá, že cena vodíku se bude pohybovat kolem 300 korun za kilogram, přičemž vozidlo spotřebuje deset kilogramů vodíku na sto kilometrů.
„Za dva roky zjistíme, zda se současná vysoká cena této technologie vyplatí díky tichému a bezemisnímu provozu,“ řekl náměstek primátora pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha sobě). „V každém případě budeme (město) hradit pouze náklady spojené s provozem v rámci testování,“ doplnil.
Z hlediska karoserie odpovídá H'City 12 rozměrům obvyklým pro autobus. Vozidlo je 12,02 metru dlouhé, 2,55 metru široké a 3,43 metru vysoké. Hmotnost se pohybuje mezi 11,5 a třinácti tunami. Má také výklopnou rampu pro vozíčkáře a dvě odpovídající parkovací místa v interiéru.