Slovenský hybridní dopravní prostředek AirCar je často označován za létající auto. Je poháněn motorem BMW a jezdí na běžné palivo dostupné na všech čerpacích stanicích. Transformace z auta na letadlo trvá něco přes dvě minuty (článek i s videem najdete zde).
Certifikace slovenského Dopravního úřadu následovala po 70 hodinách letového testování a více než 200 vzletech a přistáních. Štefan Klein, vynálezce AirCaru, prohlásil, že certifikace otevírá cestu pro hromadnou výrobu efektivních létajících aut. Cestování na střední vzdálenosti se prý navždy změní.
Létající auto absolvovalo loni v červnu 35minutový let mezi mezinárodními letišti v Nitře a v Bratislavě. Firma oznámila, že v blízké budoucnosti podnikne testovací let z Paříže do Londýna.
Doktor Steve Wright, výzkumný pracovník v oblasti avioniky a leteckých systémů na University of the West of England, prohlásil, že je opatrným optimistou a jednoho dne budou létající auta vidět. Podobných konceptů, jako je AirCar, totiž existuje povícero. Mezi stroje, které jezdí po silnici a zároveň mohou létat, patří třeba tříkolový PAL-V Liberty, který létá jako gyrokoptéra, je v Evropě certifikován pro provoz na pozemních komunikacích a usiluje i o certifikaci Evropské agentury pro bezpečnost letectví.
AirCar startuje a přistává jako konvenční letadlo a k létání vyžaduje pilotní licenci. To je pro jeho případné masové rozšíření podstatnou komplikací. Řada společností však pracuje na bezpilotních aerotaxi s autonomním letem a vertikálním přistáním a vzletem.
Propagátoři tohoto přístupu doufají, že tyto aerotaxi budou pohodlnou a flexibilní formou dopravy. Některé projekty tohoto typu přitahují značné investice. Například americký Boeing oznámil, že investuje dalších 450 milionů dolarů do kalifornské společnosti Wisk. Ta také vyvíjí autonomní aerotaxi.