Městská rada anglického města věří, že „živé střechy“ zastávek mohou být klíčem k zelené infrastruktuře. Městská rada uvádí, že přístřešky pozitivně přispějí k biologické rozmanitosti a odolnosti vůči klimatu, absorbují dešťovou vodu padající na střechu a pomohou snížit účinek městského tepla zachycením škodlivých částic ze vzduchu. Zástupce primátora města Adam Clarke, vedoucí pro životní prostředí a dopravu, uvedl: „Toto je jen jedna z mnoha výhod celoplošného předělání našich autobusových zastřešení. Nové moderní přístřešky budou skvělé pro cestující.
Kombinace využití solární energie a živých střech je dalším krokem vpřed pro naši ambici být do roku 2030 uhlíkově neutrálním, biologicky rozmanitým a klimaticky přizpůsobeným městem.“
Rada také vybavuje autobusové zastávky solárními panely a inteligentním osvětlením s cílem snížit spotřebu energie. Instalace živých střech je součástí desetileté smlouvy se společností Clear Channel, která absorbuje náklady jako součást investice ve výši několika milionů liber. Opraveno bude 479 přístřešků pro cestující autobusem. Očekává se, že práce na 30 střechách budou dokončeny v létě a úplná rekonstrukce všech městských autobusových zastávek je plánována na konec roku 2022.
Will Ramage, výkonný ředitel Clear Channel, uvedl: „Víme, že ke skutečné změně dojde, až začneme zavádět tyto typy inovací ve velkém. Rádi bychom viděli živé střechy ve všech městech po celé Velké Británii a Evropě. Mají hmatatelný a pozitivní vliv na naši planetu.“
Několik evropských měst, včetně Utrechtu, podniklo podobné iniciativy, přičemž nizozemské město v roce 2019 transformovalo 316 autobusových zastávek se živými střechami. Nové autobusové zastávky jsou součástí probíhajícího programu „Bee Roads“ v Leicesteru, který má přes 5,5 kilometrů silnic a kruhových objezdů napříč městem posetých divokými květinami, aby se město stalo útočištěm pro opylující hmyz. Projekt byl zahájen v roce 2017 jako partnerství mezi městskou radou a ekologickou organizací Buglife. V březnu charita uvedla svůj interaktivní nástroj B-lines, jehož cílem je zvýšit počet „hmyzích superdálnic“ vedoucích britskými městy.