Kanadská společnost Rogers v prohlášení uvedla, že uživatelé obdrží „ekvivalent pětidenní služby“. Výpadek, který trval více než 15 hodin, se dotkl také dopravy, bankovnictví a záchranné služby. Regulátoři firmě nařídili, aby poskytla vysvětlení, „proč“ a „jak“ k výpadku došlo.
Rogers je jednou z největších kanadských telekomunikačních společností s více než 11 miliony zákazníků. Firma uvedla, že „naslouchá zákazníkům z celé země, kteří jí sdělili, jak významné dopady pro ně výpadek měl“.
V tweetu firma uvedla, že zákazníkům připíše kredit v hodnotě pěti dnů namísto dvou dnů, které nabízela dříve.
„Národní výpadek telekomunikačních služeb, který v posledních dnech zažily miliony Kanaďanů, je nepřijatelný. Tečka,“ uvedl v na Twitteru kanadský ministr průmyslu Francois-Philippe Champagne. Řekl, že oslovil vedoucí představitele velkých telekomunikačních společností a požadoval, aby podnikli okamžitá opatření ke zlepšení odolnosti a spolehlivosti sítí.
Kanadská komise pro vysílání a telekomunikace, která reguluje tento sektor, uvedla, že od firmy Rogers požaduje podrobnou zprávu o tom, „proč“ a „jak“ k výpadku došlo, a také o tom, jaká opatření společnost zavádí, aby zabránila budoucím výpadkům.
„Tento rozsáhlý výpadek sítě nejenže poškodil Kanaďany a kanadské podniky po celé zemi, ale zabránil přístupu ke službám, jako je tísňová linka a veřejné varování, stejně jako k dalším službám kritické infrastruktury,“ dodal úřad.
Výpadek začal v pátek 8. července v 04:30 místního času a trval více než 15 hodin. Funkčnost většina služeb byla pak postupně obnovena. Generální ředitel společnosti Rodgers Tony Staffieri uvedl, že výpadek následoval po aktualizaci údržby v základní síti, která způsobila poruchu některých routerů.
Během výpadku byly offline některé bankomaty, mnoho telefonních čísel tísňových služeb hlásilo potíže s příchozími hovory a nemocnice požádaly zaměstnance, aby se dostavili do práce, dokud nebude problém vyřešen. Během výpadku se lidé hrnuli do kaváren a knihoven s fungující Wi-Fi.
V Kanadě ovládají 90 % telekomunikačního trhu tři společnosti – Rogers, Bell Canada a Telus Corp. Kritici tvrdí, že výpadek ukázal potřebu větší konkurence v telekomunikačním sektoru v zemi.