Kanadský operátor Rogers kompenzuje výpadek mobilní sítě a internetu u milionů zákazníků
Technologie
Foto: Shutterstock

Kanadský operátor Rogers kompenzuje výpadek mobilní sítě a internetu u milionů zákazníků

Kanadský mobilní a internetový gigant Rogers uvedl, že po nedávném celostátním výpadku služeb poskytne milionům svých zákazníků odškodnění. 

18.07.22

Kanadská společnost Rogers v prohlášení uvedla, že uživatelé obdrží „ekvivalent pětidenní služby“. Výpadek, který trval více než 15 hodin, se dotkl také dopravy, bankovnictví a záchranné služby. Regulátoři firmě nařídili, aby poskytla vysvětlení, „proč“ a „jak“ k výpadku došlo. 

Rogers je jednou z největších kanadských telekomunikačních společností s více než 11 miliony zákazníků. Firma uvedla, že „naslouchá zákazníkům z celé země, kteří jí sdělili, jak významné dopady pro ně výpadek měl“. 

V tweetu firma uvedla, že zákazníkům připíše kredit v hodnotě pěti dnů namísto dvou dnů, které nabízela dříve. 

„Národní výpadek telekomunikačních služeb, který v posledních dnech zažily miliony Kanaďanů, je nepřijatelný. Tečka,“ uvedl v na Twitteru kanadský ministr průmyslu Francois-Philippe Champagne. Řekl, že oslovil vedoucí představitele velkých telekomunikačních společností a požadoval, aby podnikli okamžitá opatření ke zlepšení odolnosti a spolehlivosti sítí. 

Kanadská komise pro vysílání a telekomunikace, která reguluje tento sektor, uvedla, že od firmy Rogers požaduje podrobnou zprávu o tom, „proč“ a „jak“ k výpadku došlo, a také o tom, jaká opatření společnost zavádí, aby zabránila budoucím výpadkům.

 „Tento rozsáhlý výpadek sítě nejenže poškodil Kanaďany a kanadské podniky po celé zemi, ale zabránil přístupu ke službám, jako je tísňová linka a veřejné varování, stejně jako k dalším službám kritické infrastruktury,“ dodal úřad.

Výpadek začal v pátek 8. července v 04:30 místního času a trval více než 15 hodin. Funkčnost většina služeb byla pak postupně obnovena. Generální ředitel společnosti Rodgers Tony Staffieri uvedl, že výpadek následoval po aktualizaci údržby v základní síti, která způsobila poruchu některých routerů. 

Během výpadku byly offline některé bankomaty, mnoho telefonních čísel tísňových služeb hlásilo potíže s příchozími hovory a nemocnice požádaly zaměstnance, aby se dostavili do práce, dokud nebude problém vyřešen. Během výpadku se lidé hrnuli do kaváren a knihoven s fungující Wi-Fi. 

V Kanadě ovládají 90 % telekomunikačního trhu tři společnosti – Rogers, Bell Canada a Telus Corp. Kritici tvrdí, že výpadek ukázal potřebu větší konkurence v telekomunikačním sektoru v zemi. 

 

ZDROJ

Související

Vlna veder způsobila Googlu a Oraclu problémy v datových centrech

Datová centra jsou obrovské vysoce zabezpečené budovy, které obsahují spousty počítačů a jsou hybnou silou mnoha online služeb. Koncentrovaný výpočetní výkon však generuje tak silné teplo, že je nezbytné chlazení. Google i Oracle nyní tvrdí, že problémy jsou už vyřešeny. Oracle, velká americká...


Kosovo kvůli energetickým úsporám zakázalo těžbu kryptoměn

Nárůstu cen elektřiny čelí celá Evropa. Kosovo je ve svém přístupu originální, nedostatek energie řeší plánovanými blackouty. Největší uhelná elektrárna v tomto balkánském státě byla koncem minulého roku kvůli technickým problémům odstavena, což přinutilo Kosovo kupovat energii ze zahraničí za...