Nová studie zveřejněná tento měsíc v časopise Nature sledovala více než 9 800 amerických dětí a zkoumala jejich inteligenci. Čtyři členové týmu (všichni vědci z evropských univerzit) uvedli, že u dětí, které hrály videohry, byl zaznamenán pozitivnější dopad na jejich inteligenci, než kdyby tento čas trávily socializací.
"Po dvou letech mělo hraní her pozitivní vliv na inteligenci," napsali autoři studie.
Vědci uvedli, že důležitým prvkem jejich studie byla kontrola genetických a socioekonomických faktorů, které by mohly výsledky zmást nebo změnit. Skupina totiž uvedla, že předchozí studie o videohrách a inteligenci mohou mít protichůdné výsledky, protože tyto týmy zanedbaly kontrolu těchto faktorů.
"Ačkoli studie zohledňují některé matoucí vlivy, jen velmi málo z nich zohlednilo socioekonomický status a žádná nezohlednila genetické vlivy," tvrdí v článku. "To je důležité, protože inteligence, dosažené vzdělání a další kognitivní schopnosti jsou vysoce dědičné."
Studie uvádí, že děti s nižším socioekonomickým statusem mohou mít doma méně funkční prostředí, ze kterého televize poskytuje únik, a proto ji s větší pravděpodobností sledují. Stejné prostředí může také způsobovat problémy s učením, které nemají nic společného s kreslenými pohádkami, které sledují. Absence těchto ukazatelů proto zanechává v údajích velkou mezeru.
Možná nebudete chtít hned v nejbližší době pro své děti uspořádat herní maraton, ale můžete si alespoň vychutnat své oblíbené hry s vědomím, že to může být pro mozek lepší než poslední sezóna jakéhokoli seriálu, který Netflix ještě nezrušil.