Martin Kysilka, 2. SRPNA 2018
Co to je: Amazon před měsícem v Indii představil své nové VR kiosky v deseti nákupních centrech.
Po nasazení VR headsetu se neocitnete přímo ve virtuální prodejně Amazonu ale v horkovzdušném balónu, který vás dopraví do města plného obchodů. Cestou vám Amazon prostřednictvím VR headsetu Oculus Rift ukazuje značky, které si po přístání v parku můžete koupit či vyzkoušet.
Nakupující si mohou projít místnosti, které reflektují reálné sekce Amazonu – od drogerie, přes kuchyňské potřeby, módu až po elektroniku a hračky. Každá místnost má svůj vlastní tématický design.
Díky Oculus Touch kontrolerům si zákazník může prohlédnout veškerý sortiment ze všech úhlů a to i včetně oblečení, které lze promítnout na virtuální figurínu.
Dopad: Tématické virtuální prodejny v nákupním městě do VR konečně přináší určitý koncept. Současné virtuální prodejny jsou většinou izolované místnosti s několika produkty bez větší přidané hodnoty – kromě tedy samotného VR zážitku, který však již za pár let nebude ničím exkluzivním. To samé platí pro klasický e-commerce, kdy v jednom e-shopu máte módu, v jiném zase drogerii. Amazon chce vytvořit jeden velký virtuální obchod se zbožím všeho druhu, který si budete moci procházet jako v tradičním obchodním domě.
VR zařízení se postupně stávají dostupným zbožím. Je jen otázkou času, než každá větší značka bude mít svůj vlastní virtuální showroom.
Originální článek