S rostoucími obavami o soukromí spotřebitelů, složitými globálními dodavatelskými řetězci a nekonečným množstvím citlivých dat, se kterými firmy pracují, by blockchain mohl být technologickým řešením s vysokým potenciálem. Výzkum společnosti Deloitte ukazuje, že přední světoví lídři se přestali ptát, zda blockchain bude fungovat, a začali se ptát, jak ovlivní jejich odvětví.
Implementační a regulační překážky stále zůstávají výzvou, ale 86 % manažerů je přesvědčeno, že se blockchain stane mainstreamem. Konzultantka Serenity Gibbonsová nabízí několik možností, jak blockhain využít při řešení nejpalčivějších problémů ve firmách už teď.
Blockchain by podle ní mohl být velkým pomocníkem pro zdravotnictví. Lékařské chyby jsou ve Spojených státech třetí hlavní příčinou úmrtí pacientů. Mnohé z nich souvisejí s komunikací mezi poskytovateli zdravotní péče. Tradiční metody sdílení údajů pacientů jsou náchylné ke krádežím dat, blockchain toto riziko eliminuje vytvořením bezpečných bloků dat, ke kterým lze přistupovat nebo je měnit pouze pomocí kódu. To dává pacientům možnost sdílet informace s institucemi, které si vyberou, a přidávat záznamy do zdravotní historie. Londýnský startup Medicalchain vytváří vlastní blockchainovou platformu pro ukládání a sdílení lékařských záznamů. Společnosti Doc.ai a Anthem zase spojily síly a vyvíjejí blockchainový systém určený k transformaci lékařského výzkumu.
Jednou z největších výzev, kterým dnes čelí výrobci, je stále komplexnější a neprůhledný globální dodavatelský řetězec. Jeden iPhone má desítky komponentů vyrobených po celém světě. Pro firmy je velmi náročné, aby přesně věděly, odkud jejich produkty či komponenty pocházejí, což otevírá dveře nelegálním a neetickým praktikám. Pro firmy je těžké udržovat záznamy o produktech a lokalizovat ty, které se během cesty ztratí. Blockchain tyto problémy už nyní řeší ve firmách jako Walmart, Nestlé a Tyson. S blockchainem je možné snadno přistupovat k dodavatelským záznamům, informacím od úřadů a pojišťoven a k předchozím záznamům ověřeným důvěryhodnými stranami. Blockchain je v podstatě decentralizovanou digitální účetní knihou, lze ji použít i pro sledování zboží, smlouvy a bezpečné platby. Blockchain dále usiluje o odstranění sporů v dodavatelském řetězci, protože každý dodavatel a výrobce si může záznamy prohlédnout.
Blockchain, který zpočátku pomáhal zabraňovat podvodům v bankovnictví, lze také použít pro nákup prostoru v médiích. Společnost Juniper Research očekávala, že v roce 2019 získají média od inzerentů přibližně 42 miliard dolarů podvodně. Jedná se hlavně o podvodné kliky na online reklamy. Díky otevřeným záznamům v blockchainu mohou inzerenti sledovat své investice v průběhu celého procesu. Blockchain může také zefektivnit procesy i v jiných oblastech, než jsou výdaje na reklamu. Tato technologie může také snížit zátěž pro finanční auditory při ověřování rutinních transakcí, což znamená, že mají více času zaměřit se na účetní anomálie.