Osm nových nákladních elektrokol, z nichž každé unese až 80 kg, bude k dispozici k zapůjčení ve čtyřech dokovacích stanicích v londýnské čtvrti Hackney. Tento projekt je financován starostou Londýna a sítí Zero Emissions Network, která pomáhá obyvatelům a podnikům v Tower Hamlets, Islingtonu a Hackney šetřit peníze, snižovat emise a zlepšovat kvalitu místního ovzduší.
Radní Mete Coban, člen kabinetu Rady pro energetiku, odpad, dopravu a veřejnou sféru v Hackney Borough, uvedl: „Cargo Bike Share je celostátní novinkou a je jedním z mnoha způsobů, jak pracujeme na obnově ekologičtějšího Hackney. S čistším ovzduším, zdravějším životem a lepšími podmínkami pro všechny naše obyvatele a firmy.“
Kola budou k zapůjčení prostřednictvím aplikace Beryl a tento měsíc se instalují dokovací stanice. Generální ředitel Berylu Philip Ellis řekl: „Pro dodávky na poslední kilometry nebo krátké cesty jsou nákladní elektrokola zdaleka nejlepším a často časově nejefektivnějším způsobem, jak přepravovat velké nebo těžké předměty. Nahrazením dodávek má síť nákladních elektrokol potenciál transformovat místní oblasti tak, aby byly bezpečnější a příjemnější pro život a práci.“
V posledních letech se zintenzivnilo úsilí přesunout více Evropanů na kola, přičemž mnoho měst investuje více času a peněz do projektů souvisejících s cyklistikou. Jill Warrenová, ředitelka Evropské federace cyklistů, minulý týden v Lisabonu na konferenci Velo-city 2021 prohlásila: „Neexistuje žádný myslitelný způsob, jak dosáhnout cílů udržitelného rozvoje, Evropské zelené dohody nebo uhlíkově neutrálních města bez výrazně většího počtu cyklistů.“
Čtyřdenní konference, která se konala prezenčně i digitálně, spojila odborníky na cyklistiku z celého světa, aby diskutovali o nejnovějších trendech v oboru. V rámci akce obdržela bruselská ministryně mobility Elke Van den Brandtová od dánského cyklistického velvyslanectví ocenění za propagaci cyklistiky poté, co představila plán na ztrojnásobení používání jízdních kol obyvateli města do roku 2030.