Uvedení her na platformu TikToku by mělo zvýšit příjmy z reklamy a také množství času, který uživatelé s aplikací tráví. TikTok má už nyní asi 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně.
Vietnam, kde probíhají testy TikToku zaměřené na gaming, se může pochlubit technicky zdatnou populací a jeho 70 % obyvatel mladších 35 let je atraktivním trhem pro platformy sociálních médií. TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, také plánuje rozšířit hraní her v jihovýchodní Asii. Tento krok by mohl přijít již ve třetím čtvrtletí tohoto roku, uvedly dva z anonymních zdrojů obeznámených se situací.
Zástupce TikToku uvedl, že společnost testovala zavedení HTML5 her, tedy běžné formy miniher, do své aplikace prostřednictvím spojení s vývojáři her a třetích stran, jako je celosvětově populární Zynga. Své plány pro Vietnam ani své širší herní ambice ale společnost odmítla komentovat.
„Vždy hledáme způsoby, jak obohatit naši platformu a pravidelně testujeme nové funkce a integrace, které přinášejí přidanou hodnotu naší komunitě,“ uvedl zástupce TikToku v e-mailovém prohlášení pro Reuters.
Agentuře Reuters se prozatím nepodařilo zjistit plány TikToku na zavedení herních funkcí na jiných trzích. Přestože uživatelé TikToku mohou sledovat streamované hry, ve většině regionů v aplikaci nemohou hrát hry. Zdá se, že v USA bylo spuštěno jen několik her, včetně hry Disco Loco 3D od vývojářů ze společnosti Zynga, hudebně-taneční výzvy a „Garden of Good“, kde hráči pěstují zeleninu a podporují tak neziskovou organizaci Feeding America. Podle dvou anonymních zdrojů TikTok plánuje čerpat především ze sady her své mateřské firmy ByteDance.
TikTok začne s minihrami, které mívají jednoduché herní mechanismy a krátkou herní dobu. Jeho herní ambice ale sahají podle dalšího zdroje dál. TikTok bude vyžadovat licenci k zobrazování her na své platformě ve Vietnamu, kde úřady omezují hry obsahující hazard, násilí a sex. Očekává se, že tento proces půjde hladce, protože plánované hry nejsou v tomto ohledu kontroverzní.
Uživatelé aplikace Douyin, domácí čínské verze TikToku, mohou hrát hry na platformě už od roku 2019. Hry na TikToku budou pravděpodobně od začátku obsahovat reklamy, přičemž příjmy budou rozděleny mezi ByteDance a herní vývojáře. Vpád TikToku do oblasti her odráží podobné úsilí velkých technologických firem, které se snaží udržet si uživatele. Facebook spustil Instant Games v roce 2016 a streamovací společnost Netflix také nedávno přidala na svou platformu hry.