Čína navrhuje regulace odpovědnosti internetových gigantů
Technologie
Foto: Shutterstock

Čína navrhuje regulace odpovědnosti internetových gigantů

Čínský tržní regulační orgán navrhl dlouhý seznam povinností pro obří technologické firmy. Pravidla mají zavést rámec pro dohled nad podnikáním v oblasti technologií a souvisejících oborů.

09.11.21

Státní správa pro regulaci trhu (SAMR) ve svém prohlášení poprvé definovala, co považuje za „super velké platformy“, a uvedla, že se od nich očekává více než od menších podnikatelů, zejména v oblasti ochrany osobních údajů, zacházení se zaměstnanci a spravedlivé hospodářské soutěže. 

„Super velké platformy“ jsou definovány jako platformy, které mají více než 500 milionů uživatelů, širokou škálu typů podnikání a tržní hodnotu více než 1 bilion jüanů (16 miliard dolarů). Tato definice se vztahuje na ty opravdu největší firmy, jako jsou Alibaba Group, Tencent Holdings a Meituan. 

Alibaba je známá hlavně kvůli své obchodní online platformě Alibaba.com, v roce 1999 ji založil čínský podnikatel Jack Ma a v současné době je největší místní IT korporací. Tencent Holdings se specializuje na vývoj internetových služeb, médií, softwaru a umělé inteligence, a je ještě o rok starší. I Meituan se zabývá hlavně nakupováním na internetu, zejména spotřebního zboží a potravin. 

Odpovědnosti nastíněné SAMR se týkají problémů, za které byly tyto společnosti kritizovány již v minulém roce v rámci rozsáhlého zásahu čínských regulačních orgánů. Čínská vláda se podobnými opatřeními snaží docílit toho, aby jí místní podnikatelé nepřerostli přes hlavu. 

Úřad uvedl, že „super velké platformy“ by se při nabízení služeb měly řídit zásadami férovosti a měly by své služby otevřít dalším provozovatelům platforem. Neměly by získávat data bez souhlasu uživatelů a měly by být transparentní při používání velkých dat k doporučování produktů. SAMR uvedl, že se jedná o návrhy pravidel, které byly otevřeny k veřejnému připomínkování do 8. listopadu.

 

 

ZDROJ

 

Související



TikTok označuje účty státních médií z více než 40 zemí, včetně českých

TikTok začal označovat média nějakým způsobem propojená se státem na více než 40 trzích, včetně USA, Kanady a velké části Evropy. Nejde o úplně nový projekt, protože už v roce 2022 se rozběhl pilotní program probíhající v Bělorusku, Rusku a na Ukrajině. Ve více než výbušném prostoru si tedy TikTok...