Martin Kysilka, 19. LEDNA 2018
Co to je: Automobilka Hyundai představila minulý týden v Las Vegas na celosvětovém technologickém veletrhu CES své nové SUV, které bude poháněné elektřinou z vodíkových palivových článků.
Hyundai Nexo je mimo jiné vybavené i skvělým řídícím asistentem Advanced Driver Assistance System (ADAS). Jedna z mnoha funkcí tohoto řídícího asistenta například zajistí, aby vozidlo na dálnicích nevybočovalo ze svého pruhu. Téměř všude přítomné senzory také dohlédnou na to, aby byla jízda pohodlná a především bezpečná.
Nový Hyundai je vybaven i velmi užitečným systémem pro dálkového parkování Remote Smart Parking Assist. Majitel díky němu může svůj vůz dálkově přivolat či zaparkovat.
Nexo má konkurovat svým vodíkovým konkurentům od Hondy (Clarity Fuel Cell) a Mirai od Toyoty. Hyundai tímto krokem stvrzuje svou vizi čisté mobility. Pozadu nezůstává ani Mercedes-Benz, který vyvíjí svůj vodíkový automobil na základě modelu GLC.
Co je však na novém vodíkovém Hyundai obdivuhodné, je rychlost tankování a celkový dojezd. Na jednu nádrž totiž vůz ujede až 600 kilometrů a doba tankování trvá pouze 5 minut. Pokud tedy máte v dosahu vodíkovou čerpací stanici. Slabá infrastruktura čerpacích stanic stále představuje největší problém pro autovýrobce elektrických či vodíkových vozidel. Hyundai každopádně v obou atributech předčil Muskovu Teslu.
Hyundai Nexo by měl být uveden na trh již tento rok.
Dopad: Hyundai plánuje do roku 2025 představit 18 ekologicky šetrných modelů – příležitost, jak postupně získávat data ohledně preferencí uživatelů.
Porazí vodíkové SUV vodíkovou konkurenci od Toyoty, Hondy a Mercedesu anebo dokonce i plně elektrickou Teslu?