Americká pošta (USPS) oproti původnímu plánu dvojnásobí nákupy elektrických vozidel. Šéf pošty Louis DeJoy prohlásil, že na základě úsilí o reformování služeb a zlepšujícího se výhledu usoudil, že zvýšení původně zamýšleného počtu elektrických vozidel z 5 000 na 10 019 dává smysl z provozního i finančního hlediska.
Předsedkyně výboru pro dohled Sněmovny reprezentantů Carolyn Maloneyová záměr nakoupit víc elektrovozidel pochválila, ale dodala, že je to stále málo. Americká pošta totiž stále plánuje nákup asi 80 % modelů s klasickým pohonem. Podle Maloneyové pošta musí upřednostnit pořízení elektrických vozidel, jinak ustrne na zastaralých technologiích, které znečišťují životní prostředí po celá desetiletí.
Původně se DeJoy v rámci multimiliardového plánu na vyřazení 30 let starých dodávkových vozů zavázal k nákupu alespoň 10 % elektromobilů. Nová vozidla by se měla na rozvozových trasách začít objevovat začátkem roku 2023. Dodavatel, firma Oshkosh má s nákladními vozy bohaté zkušenosti, dodává je i americké armádě.
Americká pošta oznámila počáteční kontrakt na 482 milionů dolarů pro Oshkosh v únoru roku 2021 a uvedla, že by mohla během 10 let objednat až 165 000 vozidel v rámci dohody, která by mohla mít hodnotu 6 miliard dolarů nebo více. Moderní vozidla nahradí mnoho starších poštovních aut, která postrádají airbagy, další bezpečnostní vybavení a také klimatizaci.
USPS odhaduje své celkové náklady na nákup a provoz 75 000 nových dodávkových vozidel během 20 let, včetně a údržby, na 9,3 miliardy dolarů u vozidel s benzínovým pohonem ve srovnání s 11,6 miliardami dolarů u elektrických modelů. V roce 2019 USPS provozovala 217 000 vozidel, která najezdila přibližně 1,2 miliardy mil a stála přibližně 706,2 milionu dolarů za údržbu vozového parku 140 000 starších dodávkových vozidel.