Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /www/doc/www.6dhub.cz/www/templates/6dhub/html/com_k2/default/item.php on line 37
Nestlé začalo sestavovat personalizované stravovací plány na základě DNA
Technologie

Nestlé začalo sestavovat personalizované stravovací plány na základě DNA

10.05.21

Martin Kysilka, 3. ŘÍJNA 2018

Co to je: Největší potravinářská společnost na světě, Nestlé, se přizpůsobuje světovému trendu zdravého životního stylu a chystá se sestavovat personalizované stravovací plány na základě DNA profilu a rozboru krve zákazníků.

Švýcarská nadnárodní společnost se sto padesáti letou tradicí již spustila pilotní program s názvem Nestlé Wellness Ambassador v Japonsku, kde se ho aktuálně účastní 100 000 zákazníků. Každý z těchto lidí obdržel domácí sadu na testování krve a DNA. Program také vybízí lidi k tomu, aby za pomocí aplikace zasílali fotografie toho, co jedí.

Nestlé pak za pomocí umělé inteligence provede analýzu stravovacích návyků a dat z krve a DNA klienta. Poté doporučí změny ve stravování a navrhne speciální doplňky stravy. Program Nestlé Wellness Ambassador může stát až 600 dolarů (13 000 Kč) ročně.

Dopad: Bývalý generální ředitel Nestlé, Peter Brabeck-Letmathe, se nechal slyšet, že „jídlo na míru“ představuje budoucnost stravování. Prodeje sladkostí klesají a spotřebitelé čím dál tím více vyžadují přírodní a co nejméně průmyslově zpracované potraviny. Nestlé tak reaguje na klesající poptávku po umělých sladkých pokrmech, s nimiž si jich většina lidí spojuje.

Světová populace stárne. V roce 2015 představovali lidé, jímž je 60 let a více 12 procent celkové populace. Vzniká čím dál tím více zdravotních problémů spojených se stravou. Již dnes má trh se zdravou výživou hodnotu 15 miliard dolarů. Personalizované stravovací plány tak do budoucna představují velmi lukrativní byznys a potravinové koncerny se tomu začínají přizpůsobovat.

Související