Mobileye, Benteler EV Systems a Beep uvedou na trh shuttly bez řidiče. Tato vozidla nabídnou 12 až 14 míst a nebudou mít volant ani pedály. Shuttly budou provozovány v uzavřených geograficky definovaných oblastech, kde jsou rychlostní limity 35 mil za hodinu (přes 56 kilometrů za hodnu) nebo méně. Agentuře Reuters to prozradil Hinrich Woebcken, člen poradního výboru společnosti Beep, poskytovatele služeb mobility.
Mobileye plánuje v Izraeli a Německu do konce letošního roku poskytovat robotaxíky, čeká se na schválení regulačními orgány. Spolupracuje také se startupem Udelv ze Silicon Valley, tentokrát na uvedení automatizovaných elektrických rozvozových vozidel. Ty by měly jít ve Spojených státech do provozu do roku 2023.
Mobileye prý prokáže americkým federálním a státním regulačním orgánům, že jeho samořídící systém by byl bezpečnějším řidičem než člověk. Uvedl to Johann Jungwirth, viceprezident oddělení Mobility-as-a-Service (MaaS) ze společnosti Mobileye.
„Z technologického hlediska se cítíme velmi, velmi optimisticky a cítíme, že tato technologie je téměř připravena,“ řekl Jungwirth.
Vedení společnosti Mobileye uvedlo, že shuttly (tedy kyvadlová doprava) pomůžou ušetřit náklady na řidiče a vyřeší jejich nedostatek. Mobileye si bere za cíl pomoci městům s problémy, jako jsou emise a dopravní zácpy.
„Vidíme zde zajímavé příležitosti a hlavně růst trhu s autonomními shuttly. Je to pro nás velká šance,“ řekl Marco Kollmeier, výkonný ředitel společnosti Benteler EV Systems, třetí do projektu zapojené společnosti.
Benteler EV Systems, součást německé skupiny Benteler International AG, postaví shuttly, které splní normy automobilového průmyslu a dodrží bezpečnostní požadavky pro veřejnou silniční dopravu.