Doprava budoucnosti: Minibus bez řidiče, pedálů i volantu a kyvadlový provoz
Technologie
Foto: Shutterstock

Doprava budoucnosti: Minibus bez řidiče, pedálů i volantu a kyvadlový provoz

Společnost Mobileye, spadající pod Intel, plánuje se svými partnery ve Spojených státech v roce 2024 postavit a nasadit samořídící elektrické shuttly. Chce tím rozšířit svůj ekosystém automatizovaného řízení nad rámec taxi a dodávkových vozidel.

21.02.22

Mobileye, Benteler EV Systems a Beep uvedou na trh shuttly bez řidiče. Tato vozidla nabídnou 12 až 14 míst a nebudou mít volant ani pedály. Shuttly budou provozovány v uzavřených geograficky definovaných oblastech, kde jsou rychlostní limity 35 mil za hodinu (přes 56 kilometrů za hodnu) nebo méně. Agentuře Reuters to prozradil Hinrich Woebcken, člen poradního výboru společnosti Beep, poskytovatele služeb mobility. 

Mobileye plánuje v Izraeli a Německu do konce letošního roku poskytovat robotaxíky, čeká se na schválení regulačními orgány. Spolupracuje také se startupem Udelv ze Silicon Valley, tentokrát na uvedení automatizovaných elektrických rozvozových vozidel. Ty by měly jít ve Spojených státech do provozu do roku 2023. 

Mobileye prý prokáže americkým federálním a státním regulačním orgánům, že jeho samořídící systém by byl bezpečnějším řidičem než člověk. Uvedl to Johann Jungwirth, viceprezident oddělení Mobility-as-a-Service (MaaS) ze společnosti Mobileye. 

„Z technologického hlediska se cítíme velmi, velmi optimisticky a cítíme, že tato technologie je téměř připravena,“ řekl Jungwirth. 

Vedení společnosti Mobileye uvedlo, že shuttly (tedy kyvadlová doprava) pomůžou ušetřit náklady na řidiče a vyřeší jejich nedostatek. Mobileye si bere za cíl pomoci městům s problémy, jako jsou emise a dopravní zácpy. 

„Vidíme zde zajímavé příležitosti a hlavně růst trhu s autonomními shuttly. Je to pro nás velká šance,“ řekl Marco Kollmeier, výkonný ředitel společnosti Benteler EV Systems, třetí do projektu zapojené společnosti. 

Benteler EV Systems, součást německé skupiny Benteler International AG, postaví shuttly, které splní normy automobilového průmyslu a dodrží bezpečnostní požadavky pro veřejnou silniční dopravu.

 

 

ZDROJ

Související

Chytrá křižovatka od Hondy umožní samořídícím vozidlům ‚vidět za roh‘

Martin Kysilka, 2. LISTOPADU 2018 Japonská automobilka Honda uzavřela partnerství s městem Marysville v Ohiu, aby společně vyvinuli technologii pro „vševidoucí” autonomní vozidla v rámci komunikace V2X (Vehicle-to-Everything). V souvislosti s autonomní dopravou přibývá stále více scénářů, které je...


Intel koupil cnvrg.io, platformu strojového učení

Jan Handl, 17. 11. 20 Společnost Intel nadále kupuje nadějné start-upy, aby se mohla rozvíjet na poli strojového učení a umělé inteligence. Nyní čipový gigant získal izraelskou společnost Cnvrg.io, která vybudovala a provozuje platformu pro datové vědce. Ta slouží k vytváření a provozování modelů...