Martin Kysilka, 25. SRPNA 2017
Co to je: OpenAI nedávno porazila dva nejlepší hráče populární počítačové strategické hry Dota 2 ze žánru MOBA (Multiplayer online battle arena). Dota 2 je v mnoha zemích uznávána jako plnohodnotný sport. Komplexnost hry spočívá v množství možností, zvolení správné strategie a ve výběru vašeho hrdiny, prostřednictvím něhož budete bojovat proti jiným hrdinům s odlišnými vlastnostmi, než má ten váš. Nejtěžší je na Dotě sladit strategii celého týmu a vyzrát na tým vašeho nepřítele. Každý tým má pět hráčů a vaším úkolem je se svými spoluhráči zničit základnu druhého týmu a do toho chránit tu vaši. Na začátku hry si můžete vybrat až ze 113 různých hrdinů s unikátními vlastnostmi, které můžete v průběhu bitvy různě vylepšovat. Aby toho nebylo málo, svého hrdinu můžete dále vybavovat různými předměty, jenž hrdinu obohatí o nové dovednosti. Stoprocentní pojetí hry je tedy prakticky nemožné – aspoň tedy pro člověka. Elonovýmu botu stačily pouhé dva týdny tréninku, aby porazil oba dva šampiony.
Důvod vzniku OpenAI jakožto neziskového projektu je prevence zničení světa umělou inteligencí. Tým, který za botem stojí, nyní pracuje na jeho rozšířené verzi, jejímž cílem bude vyhrát plnohodnotný turnaj – současný bot porazil šampióny v neúplné verzi hry.
Dopad: Ve šlépějích svých robokolegů AlphaGo (program dceřiné společnosti Googlu DeepMind pětkrát za sebou porazil evropského šampiona ve starověké hře GO) a Libratus (pokrový program umělé inteligence porazil špičkové hráče pokru v Pittsburghském Rivers Kasinu) tento Muskův bot demonstruje, jak schopnými se programy umělé inteligence stávají. Až bude umělá inteligence oplývat pro člověka bezpečným, racionálním uvažováním, budeme ji moci využívat i v našem každodenním životě.
Originální článek