Pavel Kysilka, 28. července 2017
V čem je problém: Šíře internetové nabídky (nejen) oblečení je obrovská a stále narůstá. To je pro spotřebitele skvělá zpráva, ale má to i svá úskalí. Zhoršuje se poměr mezi počtem kusů, které musíme v této záplavě rozkliknout a prohlédnout, abychom narazili na něco, co nás zaujme a vyhovuje našemu vkusu a potřebě.
Řešení: Tím, kdo umí propojit znalost našeho vkusu a potřeb s nepřebernou on-linovou nabídkou, je uměla inteligence. Firma Mad Street Den vyvíjí a nabízí nástroje pro retailové internetové obchodníky využivající umělou inteligenci.
První řešení pro oblast odívání spočívá v učení se stroje rozpoznávat z našich pohybů a chovaní na nabídkovych stránkách a aplikacích detaily našich preferencí, potřeby, vkusu a socialní příslušnosti, a servírovat nám pak z nekonečné nabídky jen to, co nás zaujme. Jak ale víme, takový servis se do nás sice přesně „trefuje“, ale tím zároveň trochu nudí, postrádá prostě prvky překvapení. I ty jsou proto do vyhledávacího algoritmu chytře zakomponovány. Výsledkem je, že s tímto nástrojem jsou nakupující ochotni strávit na webu třikrát delší čas, než bez něj. Tři roky starý startup, který založili manželé – vývojáři zklamaní prozatimní nezralostí a nepřipraveností byznysu aplikovat umělou inteligenci v datové analytice či v herním odvětví, působí v San Francisku, Londýně a Indii.
Dopad: Vše nasvědčuje tomu, že budoucnost našeho nakupování spočívá ve spojení umělé inteligence a virtuální/rozšířené reality. Nabízí kombinaci, které se těžko odolává: užitek, efektivitu a atraktivní zážitek.
Originální článek