Martin Kysilka, 16. ZÁŘÍ 2017
Co to je: Amazon a Microsoft minulý týden oznámily svůj záměr spojit své síly a propojit své hlasové asistenty, aby nově komunikovaly i mezi sebou. Uživetelé amazoní Alexy budou tedy moci vyvolat microsoftí Cortanu a ptát se jí namísto Alexy a uživatelé Cortany budou zase moci využívat služeb Alexy.
Hlavní cíl spojení dvou odlišných sfér hlasových asistentů je vzájemné doplňování se – Cortana je více orientovaná na produktivitu a byznys, kdeždo Alexa vyniká v ecommerce se zaměřením na pohodlí uživatele.
Kombinací těchto dvou asistentů chce Amazon a Microsoft společně konkurovat Applu a Googlu, kteří momentálně na poli mobilních hlasových asistentů jasně dominují.
Dopad: Šéf Amazonu Jeff Bezos nedávno prohlásil, že již brzy bude lidstvo komunikovat s umělou inteligencí stejně jako komunikujeme s našimi přáteli. A vyústění konverzace bude mít také podobný dopad – ptáme se na různé rady různých lidí na základě jejich zkušeností a poznatků. Když budeme ingnorovat strategické a kompetitivní rozhodnutí za tímto spojením, zamysleme se, jaké výhody může přinést spojení různých umělých inteligencí, kde každá je postavena na trochu jiném principu a vzájemně se budou moci znalostně obohacovat.
Originální článek