Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /www/doc/www.6dhub.cz/www/templates/6dhub/html/com_k2/default/item.php on line 37
Blizzard a Deepmind vydali speciální verzi StarCraft II pro vývoj umělé inteligence
Technologie

Blizzard a Deepmind vydali speciální verzi StarCraft II pro vývoj umělé inteligence

10.05.21

Martin Kysilka, 23. ZÁŘÍ 2017

Co to je: Dceřiná společnost Googlu DeepMind se spojila s videoherním gigantem Blizzard a společně vytvořili speciální rozhraní, jež umožní vývojářum vyvinout vlastního agenta umělé inteligence pro hraní strategické hry StarCraft II prostřednictvím algoritmů hlubokého učení.

Před rokem DeepMind oznámil partnerství s Blizzard Entertainment a společně zahájily vývoj a testování agenta umělé inteligence pro real-time strategii StarCraft II. Nyní DeepMind vydal set nástrojů s názvem StarCraft II Learning Environment (SC2LE) pro testování jejich AI agentů proti lidským protivníkům. Součást tohoto balíku je i možnost vytvořit si vlastního agenta s vámi preferovanými vlastnostmi.

V poslední době přibývá stále více případů, kdy umělá inteligence poráží mistry a šampiony v hrách jako jsou šachy ale třeba i v Civilizaci a jiných strategických videohrách:

Umělá inteligence porazila nejlepšího hráče ve starověké hře GO

Počítač porazil profesionální hráče pokeru. Češi ho totiž naučili blufovat

Umělá inteligence poráží v Civilizaci své lidské protihráče

Šampioni Doty 2 byli poraženi Muskovou umělou inteligencí

StraCraft II je pro AI ale zcela novou výzvou. Hra může mít jenom jednoho vítěze, který porazí všechny své protivníky. Pomineme-li Civilizaci, ve všech těchto hrách se stačí soustředit na jednu věc. Ve StarCraft II se musí hráč soustředit hned na několik různých faktorů, které ho dovedou k úspěšnému cíli: těžba zdrojů, stavba budov či budování a ovládání armády – tedy mnoho aspektů, které je potřeba sladit a přizpůsobit jim patřičnou strategii.

Většina testů DeepMind AI agenta u méně komplexních her bylo úspěšných, ale když dojde na složitější hry jako je StarCraft II, začíná mít umělá inteligence problém. Ani ti nejsilnější DeepMind AI agenti nestačili na nejlehčí verzi vestavěného AI bota v základní verzi hry StarCraft II.

Dopad: Záměr DeepMindu je povzbudit a vyzvat AI komunitu, aby pomohla s vývojem konkurenceschopného AI agenta, který by v budoucnu nebyl využíván jen pro hraní videoher, ale hlavně pro řešení problémů každodenního života. Jednou by nám tak mohla pokročilá verze tohoto StarCraft AI agenta pomáhat spravovat finance, obhospodařovat dům anebo nám prodávat rohlíky.

 

Originální článek

Související