Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /www/doc/www.6dhub.cz/www/templates/6dhub/html/com_k2/default/item.php on line 37
5 skvělých způsobů, jak AI pomáhá s náborem zaměstnanců
Technologie

5 skvělých způsobů, jak AI pomáhá s náborem zaměstnanců

10.05.21

Milada Kadeřábková, 03. 08. 20

V poslední době bere umělá inteligence svět HR útokem a zdá se, že jejích služeb v této oblasti využívá stále více firem. Už nyní lze tedy AI v oblasti lidských zdrojů považovat za nejaktuálnější technologický trend, který tu bude v příštích letech jasně dominovat.

V současnosti už pravděpodobně řešení ve formě umělé inteligence existuje pro každou část náborového procesu. A je zde hned několik dobrých důvodů, proč by zaměstnavatelé a náboroví manažeři měli tuto technologii brát v potaz. Na níže uvedených pěti příkladech se dozvíte, proč má umělá inteligence tak velký potenciál.

1. Asistence (chatboti)

Jeden z nejrozšířenějších způsobů, jak firmy AI do různých částí procesu náborů zahrnují, jsou chatboti. Mnoho společností je už nyní využívá jako prvotní způsob, jak oslovit návštěvníky na svých webových stránkách. Určitě jste i vy na některých webech zaznamenali vyskakující okna se zprávami ve stylu: „Ahoj, s čím vám mohu pomoci?“ Během náborů mohou tito asistenti s umělou inteligencí pomoci zkrátit dobu náborového procesu a naopak zvýšit počet uchazečů, kteří proces podání žádosti dokončí.

Jedním z takových chatbotů je Mya. Ta automatizuje zdlouhavé části náborového procesu, jako je například vyhledávání kandidátů, jejich prověřování a plánování schůzek. Je poháněna strojovým učením a používá neurolingvistické programování, aby zachytila podrobnosti z konverzace s uchazečem. Také vytváří užší výběr kandidátů.

Chatbot Olivia zase komunikuje s kandidáty prostřednictvím webu, různých mobilních platforem nebo sociálních kanálů. Stejně jako Mya používá neurolingvistické programování a zpracovává plánovací část náborového procesu.

Kromě toho, že alespoň částečně zastoupí náborové pracovníky a ušetří spoustu času, má použití chatbotů ještě jednu výhodu – pozitivně ovlivňuje to, jak se kandidáti během náborového procesu cítí. Proč? Tito chatboti totiž zajišťují, aby žadatelé dostávali pravidelně informace o stavu své žádosti, a jsou navíc vždy k dispozici ke zodpovězení případných otázek.

2. Vytváření vztahů s kandidáty

V souladu s výše uvedeným se například umělá inteligence Beamery zaměřuje na to, aby s žadateli o práci jednala jako se zákazníky. Tato firemní platforma „aktivně buduje vztahy s pasivními kandidáty, zkracuje náborové cykly a vytváří jediný zdroj pravdy pro všechna vaše náborová data“. Co však znamená ono „aktivní budování vztahů s pasivními kandidáty“? To znamená, že prvky umělé inteligence a strojového učení na platformě identifikují takzvané prioritní (pasivní) kandidáty a navíc dokážou odhadnout, kdy je nejlepší je oslovit.

3. Vytvoření dokonalého pracovního inzerátu

Ve světě, kde se o největší talenty tvrdě bojuje, nechce zaměstnavatel nechat nic náhodě. A vše začíná už u samotných poptávkových inzerátů. Přestože jsou často přehlížené, jsou to právě tyto krátké texty, u nichž každá náborová cesta začíná. Pravděpodobně je to dokonce první věc, ze které se o společnosti potenciálního zaměstnavatele uchazeč dozvídá. Je tudíž důležité udělat dobrý dojem.

Textio je jednou ze společností, které už pochopily, jak důležitý je kvalitně zpracovaný inzerát. A to nejen pro dobrou image samotné organizace, ale také z důvodu navýšení počtu a různorodosti kvalifikovaných uchazečů, které inzerát zaujme. Textio analyzuje smysluplné jazykové vzorce, které způsobují, že některé příspěvky na určitém místě uspěly a jiné nikoli. S rostoucím počtem analyzovaných inzerátů samozřejmě také roste přesnost předpovědí a pomalu se můžeme přiblížit k dokonalé upoutávce na pracovní pozici.

4. Odhalení podvodníků

Video pohovory se rychle stávají nedílnou součástí náborového procesu. Nejenže ušetří náborářům i uchazečům spoustu času, ale také umožňují, aby si obě strany udělaly lepší představu o tom, jak se ta druhá prezentuje a vytvořily si tak hmatatelnější celkový dojem. Vývoj umělé inteligence v tomto ohledu však umožňuje i něco navíc. Paññã je platforma s umělou inteligencí, která se specializuje právě na nábor. Poskytuje „inteligentní nábor, stále se rozrůstající úložiště dynamických otázek, odborné hodnocení, zaznamenávání rozhovorů, videokonference a rozpoznávání hlasu i obličeje“.

A co to přesně znamená? Platforma dokáže ověřovat video rozhovory uchazečů a odhalí, pokud se během nich vyskytne jakékoli podivné chování. To znamená, že systém dokáže zjistit, že kandidát se pravidelně dívá mimo obrazovku – což může indikovat používání poznámek – nebo pokud je na záznamu ještě další hlas – což může značit, že uchazeč si pozval přítele na telefonu, aby mu pomohl.

5. Eliminace zkreslení

Ať už se nám to líbí nebo ne, všichni jsme do určité míry zaujatí. Ale pokud jde o nábor nejlepšího možného kandidáta, nechceme, aby naše vlastní zaujatost ovlivnila racionální úsudek. Naštěstí existují určité chytré aplikace, které naši zaujatost pomáhají redukovat.

Společnost Harver například využívá data a prediktivní analytiku k předpovídání pravděpodobnosti, že žadatel bude úspěšný na pozici, o níž se uchází. Na základě kritérií specificky stanovených pro dané pracovní místo a kulturu dané společnosti pak vypočítá algoritmus pro každého kandidáta odpovídající skóre.

Tento článek je chráněn pomocí blockchainové služby Mytitle.

Související