Pro generování vyšších příjmů tímto způsobem je nutná početná základna followerů (v řádech statisíců) a také jejich finanční možnosti. Protože nákup TikTok mincí mohou provádět jen osoby starší 18 let a vzhledem k nízkému věkovému zastoupení uživatelů TikToku v ČR, je otázka, zda mají na nákup mincí vlastní prostředky a možnosti?
Pravidla streamování na TikToku
Streamovat na TikToku může v podstatě každý uživatel, který má alespoň 1000 followerů a je starší 16 let. To jsou veškeré oficiální podmínky. Aby streamer dosáhl vyšší sledovanosti a zvýšil tak svou šanci na odměnu nebo zisk nových followerů, je třeba myslet i na další okolnosti, které mohou živé vysílání ovlivnit. „Např. čas vysílání, jeho délka, správné světlo, kvalitní připojení, dobrý zvuk, samotný obsah videa a aktivita streamera směrem k publiku,“ říká Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí reklamní agentury Contexto.
Nákup mincí a jeho úskalí
Úskalím může být už samotný nákup mincí, které uživatelé TikToku pak použijí k finanční podpoře svého oblíbence. Mince může nakoupit pouze osoba starší 18 let nebo její zákonný zástupce. Pokud se podíváme na zastoupení věkových skupin na TikToku v ČR, jde především o mladší ročníky (pod 18 let). „Ti tedy k nákupu mincí nemají oprávnění a je otázka, zda jejich rodiče budou ochotni finančně přispět na videa oblíbeného streamera svého potomka? Myslím si, že většina ne,“ uvádí Magdaléna Šašková.
Jak vydělávat peníze na TikToku?
V našich končinách zatím ne. TikTok nikde nezveřejňuje údaje o počtu mincí, které byly na jejich platformě nakoupeny a následně utraceny na podporu jednotlivých streamerů. Ale s ohledem na počet uživatelů TikToku v ČR a jejich věk, si můžeme domyslet, že kupní potenciál nebude v této skupině nijak vysoký. Také je třeba myslet na to, že TikTok mince mají určitá omezení. To hlavní je, že streamer získává jen 50 % z celkové hodnoty všech získaných mincí a odměn. Vzhledem k tomu je pro české TikTok influencery finančně stále zajímavější spíše „klasická odměna“ formou barterového plnění nebo finanční odměny za produkovaný obsah.
Potenciál pro firmy a podnikatele
Otázka je, proč by se touto cestou vydali. Odměňování formou TikTok mincí může např. sloužit jako určitá náhrada fundraisingových platforem. Firmy nebo podnikatelé mohou na TikToku streamovat videa ohledně nového produktu, na kterém pracují a mohou své followery žádat o přispění na něj. Ale zde je důležité si předem říci, kdo je cílová skupina, zda je právě na TikToku dostupná a je dostatečně velká? „Pokud ano, je třeba velmi pečlivě připravit samotný koncept kampaně, který bude v souladu s potřebami TikTok uživatelů a zaujme je natolik, aby na něj uvolnili své mince,“ dodává Magdaléna Šašková.
Foto: se souhlasem Magdaleny Šaškové