Virgin Hyperloop se místo na lidi zaměří na náklad
Technologie
Foto: Shutterstock

Virgin Hyperloop se místo na lidi zaměří na náklad

Futuristická vlaková dopravní společnost Virgin Hyperloop, která slibovala novou éru cestování pro lidi, se místo toho zaměří na náklad. Přeprava palet je jednodušší, kvůli nižšímu riziku a menším regulacím. 

14.03.22

Společnost Virgin Hyperloop, patřící do stáje miliardáře Richarda Bransona, byla podle BBC News donucena okolnostmi, tedy pandemií Covid-19 a problémy globálních dodavatelských řetězců, ke změně svého záměru. List Financial Times, který o novince informoval jako první, uvedl, že firma Virgin Hyperloop také propustila více než 100 zaměstnanců. 

Dopravní odborníci vyjádřili pochybnosti o technických možnostech a praktičnosti cestování hyperloopem, jehož koncept pochází z dílny Bransonova podnikatelského konkurenta Elona Muska. Společnost Virgin Hyperloop uvedla, že reaguje na silnou poptávku zákazníků po systému hyperloop zaměřeném na nákladní dopravu a alokuje tedy své zdroje na dokončení tohoto modifikovaného produktu. Bransonovou dlouhodobou vizí ovšem zůstává řešení mobility cestujících. 

DP World, poskytovatel logistiky vlastněný dubajskou vládou a většinový podílník ve Virgin Hyperloop, uvedl pro Financial Times, že „zaměření se na palety je jednodušší – je zde menší riziko a méně regulačních procesů“. 

Myšlenka hyperloopu byla poprvé představena technologickým podnikatelem Elonem Muskem, který vymyslel vysokorychlostní transportní systém ve vakuové trubici už v roce 2013. Pouzdra by se pohybovala trubicemi rychlostí více než 1 000 km/h na magnetických drahách, podobných těm, které používají stávající vlaky Maglev

Existuje několik firem, které se tuto vizi snaží uskutečnit, včetně Hyperloop Transportation Technologies a Virgin Hyperloop. Posledně jmenovaná firma byla původně založena jako Hyperloop Technologies v roce 2014 a poté, co do ní v roce 2017 britský miliardář Richard Branson investoval 85 milionů dolarů, byla přejmenována na Virgin Hyperloop. 

Koncem roku 2020 firma představila svou vizi budoucnosti cestování hyperloopem prostřednictvím videa, které lidi provedlo typickou cestou „od příjezdu k terminálu až po nástup do modulu“. Virgin je jedinou společností, která zatím dokončila úspěšnou jízdu s pasažéry pomocí technologie hyperloop. Dva cestující (oba zaměstnanci společnosti) na 500m zkušební dráze v listopadu 2020 dosáhli rychlosti 172 km/h. Počáteční humbuk ale rychle ochladl, protože se objevily zásadní komplikace. V současné době totiž si tento dopravní systém nedokáže poradit se zatáčkami, a tak musí tratě vést v přímém směru. Navíc náklady na vybudování takových systémů ve velkém by šly do miliard dolarů.

 

ZDROJ

Související

„Sloni“ a Pendolina dostanou ETCS od francouzské firmy Alstom

Sedm vysokorychlostních vlaků Pendolino, které provozují České dráhy, vyrábí právě Alstom. Nyní budou vybaveny nejnovějším systémem ETCS tohoto francouzského dodavatele – ETCS Level 2 Baseline 3. Elektrické dvoupodlažní vlaky, které budou rovněž vybaveny digitálním zabezpečovacím systémem,...


Musk údajně prosadil změnu algoritmu, aby zvýhodnil své tweety

Elon Musk naléhal na inženýry na Twitteru, aby upravili algoritmus sociální sítě tak, aby upřednostňoval jeho tweety, což vedlo k zahlcení uživatelů Twitteru Muskovými tweety. Uvedl to specializovaný magazín Platformer . Majitel a generální ředitel Twitteru nesl nelibě, že jeho tweet na podporu...


Správa železnic bude využívat digitální mapy založené na technologii Hexagonu

Hexagon je světovým lídrem v oblasti řešení digitální reality. Kombinuje senzorové, softwarové a autonomní technologie. Pořízením přesných geodetických měření a digitalizací informací o majetku a infrastruktuře může Správa železnic jakožto provozovatel získat přesné informace o železniční síti a...