Autistickým dětem v Somersetu pomáhá inteligentní robot
Věda a výzkum
Foto: Shutterstock

Autistickým dětem v Somersetu pomáhá inteligentní robot

Robot pomáhá autistickým školákům s regulací jejich emocí ve třítýdenním výzkumném projektu.

05.07.21

Robot Pepper se v Mendip School v Somersetu účastní společenských aktivit, jejichž cílem je pomoci autistickým žákům s jejich adaptací ve škole. Děti se mohly během třítýdenního projektu obrátit o pomoc právě k robotovi, který byl k tomuto účelu vyroben.

Škola uvedla, že autističtí žáci na robotovi mohli trénovat sociální interakce s ostatními členy kolektivu. Laboratoř Bristol Robotics založená na univerzitě v západní Anglii pomohla vyvinout robotickou technologii pomocí poznatků žáků a učitelů. Šlo o to poskytnout dětem s autismem co nejlepší podmínky ke studiu a kontaktu s okolím.

Iian Conley, asistent ředitele v Mendip School, prohlásil: „Od té doby, co Pepper dorazil do školy, se hodně tancovalo a děti si také opravdu užily robotovo žertování. Děti, které by za normálních okolností nebyly v sociální interakci s ostatními, se nyní rozhodly komunikovat se svými vrstevníky. Je skvělé vidět žáky ochotné komunikovat s robotem ve chvílích, kdy by museli „bojovat“ s dospělými a dětmi, a vidět je, jak se otevírají k novým přátelstvím.“

Porucha autistického spektra je název pro řadu stavů, které ovlivňují způsob komunikace a interakce člověka s okolním světem, jakož i jeho zájmy a chování. Odhaduje se, že přibližně jeden ze 100 lidí ve Velké Británii je autista.

Profesor sociální robotiky Dr. Severin Lemaignan uvedl, že robot pracuje s autistickými dětmi podle jejich stavu. Použití robotů k podpoře autistických dětí není úplně nové.

„Přestože se předchozí výzkum zaměřil na výukové dovednosti dětí, naši autističtí účastníci nám řekli, že to není to, co skutečně potřebují. Náš přístup se místo toho zaměřuje na pohodu v kolektivu a interakce vedené mezi dětmi,“ uvedl Lemaignan.

Sociálně inteligentní roboti, jako je Pepper, stojí přibližně 20 000 liber, ale vědci a vedení školy věří, že by se v budoucnu mohly stát užitečnou investicí. Úplné výsledky studie budou zveřejněny později v průběhu roku.

 

Zdroj: https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-57622059 

 

 

Související

Technologie budoucnosti přenáší do historie. Virtuální realita ukazuje hrůzy holocaustu

Režisérka a spoluautorka Miriam Cohenová, která pochází z Izraele, se ve svých sedmnácti letech nemohla z náboženských důvodů zúčastnit školního výletu do Polska. Její přátelé se vrátili se silným zážitkem. Měla tak pocit, že jí něco uniklo. Slíbila si proto, že se jednou na cestu vydá. Spolu se...


Václav Havel bude učit v českých školách – jako umělá inteligence

„DigiHavel je moderní deduktivní nástroj pro učitele občanské výchovy. Je to vlastně aplikace založená na umělé inteligenci. Můžete si ji představit jako digitálního člověka, jehož myšlenkami se inspiroval první český prezident Václav Havel. Je to vlastně poprvé, kdy bude digitální člověk jako...


Roboty do škol! Nejmenší průmyslový robot pomůže vzdělávat budoucí generaci

Česká republika je na průmysl orientovanou zemí – a tak i technické školství musí nutně jít s dobou. Společnost ABB, která patří ke světovým lídrům ve vývoji robotiky a zároveň se aktivně zapojuje do vzdělávání budoucí generace, vyvinula průmyslového robota, který díky svým kompaktním rozměrům...