Prague Studios staví high-tech stage. Nabídne revoluční technologii LED Volume
Byznys inovace
Foto: Shutterstock

Prague Studios staví high-tech stage. Nabídne revoluční technologii LED Volume

Česká republika zažívá v posledních letech filmový boom. V reakci na rostoucí poptávku zahájila firma Prague Studios výstavbu sedmé stage. Ta nejenže rozšíří tolik potřebné prostory pro natáčení, ale zavede také novou technologii, která umožní natáčet vizuální efekty v reálném čase, a ne je přidávat později. 

08.11.22

Sedmá stage se bude nacházet v blízkosti těch ostatních společnosti Prague Studia – v bývalé průmyslové zóně v pražských Letňanech. Pokud půjdou práce podle plánu, scéna se otevře v květnu 2023. Už nyní je zamluvená. Prvním projektem, který se tam bude natáčet, je třetí série sci-fi seriálu Nadace pro Apple TV+ na motivy knih Isaaca Asimova. 

Po dokončení bude mít nová stage rozlohu 1 260 metrů čtverečních, což je zhruba stejná plocha jako dvě nedávno postavené scény. Tři další mají každá rozlohu přes dva tisíce metrů čtverečních. Nejmenší má 194 metrů čtverečních, takže je vhodná pro pořizování snímků pro virtuální realitu nebo pro fotografování. Celkem tak Prague Studios nabídnou 11 489 metrů čtverečních. 

„Výstavbou sedmé stage posilujeme svou pozici významného hráče v celosvětovém filmovém průmyslu. Sedmá stage je navržena tak, aby pojala nejmodernější technologie, které dnešní filmový svět nabízí,“ řekl generální ředitel studia Tomáš Krejčí při slavnostním ceremoniálu k zahájení stavby. „Mimo jiné můžeme počítat s LED Volume, revoluční technologií pro virtuální kulisy, kde se pozadí promítá v reálném čase a není klíčováno později,“ nastínil. 

Prague Studios budou první ve střední Evropě, která LED Volume nabídnou. Technologie využívá LED stěny s vysokým rozlišením, které promítají počítačem generované kulisy. Tyto kulisy, nazývané volumes, lze koordinovat s pohyby kamery a vytvořit tak plynule navazující záběr. Tradičně by se tyto scény natáčely na zelených plátnech a pozadí by se přidávala v postprodukci. 

Promítané pozadí tak může být v jednu chvíli pouští, v další chvíli lesem a pak skutečnou nebo imaginární městskou krajinou. To vše stisknutím několika tlačítek. 

Stage z hangárů 

Zatímco mnoho průmyslových odvětví kvůli současné ekonomické situaci omezuje svou činnost, filmovou produkci to podle Krejčího nijak negativně neovlivní. „Rozmach streamovacích služeb, jako je Apple TV+ a dalších, naznačuje pravý opak,“ řekl. 

Prague Studios byla založena v roce 1999 a zahájila provoz v roce 2001, přičemž první scény fungovaly ve třech zrekonstruovaných hangárech, které dříve využívala letecká továrna Letov vyrábějící díly pro stíhačky MiG 21 a další letadla. 

V květnu 2018 se studio rozšířilo o dvě nové scény, které byly účelově postaveny od základu. Rovněž zrekonstruovalo své stávající prostory. „Po dokončení modernizace našich prostor a výstavby nových scén budou Prague Studios schopny zvládnout i ty nejambicióznější hollywoodské produkce,“ uvedl Krejčí podle filmového časopisu Variety při zahájení prací na těchto scénách na konci roku 2017.

 

ZDROJ

Související

Jak funguje český influencer marketing nám prozradil Peter Varga

6Dhub.cz · CZECHárna Petra Beneše #30 - Peter Varga Pokud si chcete přidat Czechárnu Petra Beneše na Spotify, můžete tak učinit ZDE . Peter, na tvých 37 let máš za sebou poměrně zajímavou kariéru, během které jsi pracovně strávil dva roky v Thajsku. Na co z té doby nejvíce vzpomínáš? Pracoval jsem...


Bratři z Hradce Králové digitalizují strojírenský trh. Nyní získali 900 tisíc eur

Bratři Jakub a Milan Málkovi z Hradce Králové trh strojírenské výroby digitalizují už šest let. Zpočátku nabízeli katalog strojírenských firem Kooperace.cz, který rozšířili na tržiště volných strojírenských kapacit. Do projektu se zapojilo více než 1300 malých a středních podniků. Ukázalo se ale,...


Amazon představí online nakupování podobné TikToku

Amazon doufá, že svou novinkou přiláká nové zákazníky prostřednictvím proudu fotografií a videí od jejich oblíbených influencerů. Tento krok přichází ve chvíli, když se celosvětově nákupní aktivita zákazníků zpomaluje v reakci na nejistou ekonomiku a vysokou inflaci, kterou svět nezaznamenal už...